ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تأخیر سامسونگ در تولید اسنپدراگون 830، کوالکام را به سمت TSMC سوق داده است

طبق گزارشی که امروز در Economic Daily News منتشر شده، سامسونگ از برنامه تولید چیپست های 10 نانومتری اسنپدراگون 830 به سفارش کوالکام عقب مانده است. به همین دلیل ظاهراً کمپانی آمریکایی قصد دارد برای ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ مهر ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

طبق گزارشی که امروز در Economic Daily News منتشر شده، سامسونگ از برنامه تولید چیپست های 10 نانومتری اسنپدراگون 830 به سفارش کوالکام عقب مانده است. به همین دلیل ظاهراً کمپانی آمریکایی قصد دارد برای جبران این تأخیر، بخشی از تولید را به شرکت تایوانی TSMC بسپارد.

همان طور که می دانید چندی پیش اخباری غیر رسمی منتشر شد که حکایت از تولید انحصاری چیپست اسنپدراگون 830 توسط سامسونگ داشت، و چند روز قبل نیز خبر رسید که غول تکنولوژی کره جنوبی تولید انبوه این چیپ 10 نانومتری را آغاز کرده.

در همین رابطه EDN به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد احتمالاً دلیل وقفه در تولید، این است که بسیاری از تولیدکنندگان اسمارت فون های اندرویدی هنوز نمونه های نهایی این محصول را دریافت نکرده اند و بنابراین از عملکرد و سازگاری آن با مجموعه سخت افزارهایشان اطمینان کامل ندارند.

طبق گزارش فوق، هرگونه تأخیر در زمان بندی اصلی تولید و عرضه این چیپ مجتمع باعث زیان فوق العاده کمپانی کوالکام خواهد شد و بنابراین در صورتی که سامسونگ واقعاً از برنامه عقب افتاده باشد، کوالکام چاره ای نخواهد داشت جز اینکه به تولیدکننده تایوانی یعنی TSMC روی آورد.

البته این اتفاق به هیچ وجه خبر خوبی برای تولیدکنندگان و خریداران نخواهد بود، زیرا TSMC هنوز به فناوری 10 نانومتری دست نیافته و بنابراین از پروسه 16 نانومتری برای تولید اسنپدراگون 830 استفاده خواهد کرد، که طبیعتاً مصرف انرژی مطلوبی را در محصول نهایی در پی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است اخبار فوق هنوز در حد شایعه بوده و به صورت رسمی تأیید نشده، بنابراین باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتری در این زمینه باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • s.heydar.heydari
    s.heydar.heydari | ۳۰ مهر ۱۳۹۵

    فقط می دونم سامسونگ بزنه چیپست میترکه

  • رضا H
    رضا H | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

    نه سااااااامی میتوووووونه

  • Samuel jamali09339434229
    Samuel jamali09339434229 | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

    درود ، واقعا متاسفم نه برای اینکه samsung اسنپدراگون830 رو تولید نمیکنه نه برای اینکه به جاش tsmc تولید خواهد کرد چون هر دو عالی هستن به خصوص سامسونگ ، تاسف برای اینکه لیتو گرافی 16 ? نانومتری بهینه گی کمتری نسبت به لیتوگرافی10❄ نانومتری داره ، با این حال خیلی هم واجعه نیست و هر دو لیتوگرافی 16 و 10 به ترتیب خوب و عالی هستن ??

  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

    اینطوری باشه که فاجعه میشه یک سری گوشی خوب و یک سری بد میشن با اسنپدراگون 10و16نانومتری اینطوری شرکت های سازنده گوشی هم خوش ندارن 16نانومتری بزارن یک بهم خوردگی پیش میادش

    • Samuel jamali09339434229
      Samuel jamali09339434229 | ۲۹ مهر ۱۳۹۵

      تا حدودی درست میفرماین اما نه به این شدت که بفرماین فاجعه ?? لیتوگرافی16 نانومتری?? خوب هست و لیتوگرافی10 نانومتری?❄ عالی فقط همین ، هر دو جوابگو هستن اگرچه 10نانومتری بهتره?❄ نسبت به 16 نانومتری?? ، اگر حتی هر دو چیپست پردازنده اکسینوس8895 و اسنپدراگون830 لیتوگرافی10 نانومتری داشتن مجدد شاهد برتری اکسینوس در پردازش سریع تر پردازنده مرکزی و درخشش کوآلکوم در پردازش گرافیک بودیم که البته اگرچه به یقین نمیشه گفت مثل اینکه پردازشگر مالی G71 قدرتمندتر از آدرنو 540ظاهر خواهد شد ((( باید ممتظر بود ودید در عمل چه میشود )))

مطالب پیشنهادی