پلی استیشن 4 پرو به دو چیپ پردازشی مجهز شده است

اگر کنجکاو هستید بفهمید پلی استیشن 4 پرو چگونه گرافیک بهتری را در حال پرو پردازش می کند، بهتر است بدانید سونی کنسول جدیدش را به دو چیپ پردازشی مجهز کرده است.

«مارک سرنی» مهندس معماری پلی استیشن، در جریان کنفرانس سونی در واحد کالیفرنیای کمپانی ژاپنی در گفت و گویی اذعان داشته ترفند جالبی برای تجربه بازی های نسخه پرو تدارک دیده شده است.

کنسول جدید در حالت عادی و به هنگام اجرای بازی های فعلی از یک چیپ برای پردازش تصاویر استفاده می کند، اما در بازی های مخصوص پرو، دو چیپ کار گذاری شده به صورت همزمان به فعالیت خواهند پرداخت.

علاوه بر این سرنی بیان کرده «برای پلی استیشن 4 به حدود 10 درصد رم داینامیک بیشتر احتیاج داشتیم»، در نتیجه یک گیگابایت رم سرعت پایین DDR3 به آن افزوده شده است.

the-playstation-4-pro-will-probably-sell-pretty-well-for-sony-w600

«در پلی استیشن 4 معمولی وقتی به طور همزمان یک اپلیکیشن و یک بازی را اجرا کنید، برنامه مذکور در حافظه رم باقی مانده و در عین حال بازی ویدیویی پردازش می شود. این مسئله سرعت انتخاب و گردش در بین برنامه ها را بالا برده و دیگر نیازی به بارگذاری های مجدد نخواهد بود.»

«اما در پلی استیشن 4 پرو کمی اوضاع فرق می کند؛ وقتی از اپلیکیشینی به داخل بازی رجوع می کنید، آن برنامه به داخل رم داینامیک سرعت پایین مورد بحث منتقل شده و در نتیجه مموری GDDR5 بیشتری در اختیار بازی قرار خواهد گرفت. حدود 512 مگابایت از این حافظه آزاد استفاده شده و به عبارتی 5.5 گیگابایت رم برای پردازش 4K تصاویر بازی پرو در دسترس خواهد بود.»

همانطور که می دانید حافظه داخلی یک ترابایتی پلی استیشن 4 پرو قابل تعویض بوده و می توانید آن را به حجم های بیشتری ارتقا دهید. این کنسول میان نسلی دهم نوامبر (20 آبان) با قیمت 399 دلار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط

بررسی بازی Horizon: Zero Dawn؛ برخاسته از فلز و خون

چند بازی می شناسید که گیم پلی حماسی، داستانی عاطفی، گرافیکی حیرت انگیز و موسیقی متن فراموش نشدنی را یکجا در اختیار گیمر قرار دهند؟ هورایزن: زیرو داون، یکی از همان بازی ها است که طی ساعت های نخست، در رده عناوین شاهکار سونی مثل آنچارتد، The Last of Us و God of War قرار... ادامه مطلب

نمایش ویژه بازی Destiny در کنفرانس سونی

بازی جدید سازندگان Halo مدت ها پیش برای همه کنسول ها معرفی شده بود اما پس از اتمام قرار داد مایکروسافت با بانجی، سازندگان بازی، سونی بازی را جدی تر گرفت و به این استودیو نزدیک شد و حالا نتیجه آن را می بینیم. کنفرانس سونی با نمایشی جالب و متفاوت از دستینی شروع شد. پیتر... ادامه مطلب

نخستین بمب خبری سونی؛ نسخه ریمستر بازی Shadow of the Colossus معرفی شد [تماشا کنید]

در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2017، این کمپانی در حرکتی بسیار غافلگیرکننده و غیرقابل پیش بینی از نسخه ریمستر بازی محبوب Shadow of the Colossus رونمایی کرد. این بازی که با تریلری کوتاه رونمایی شد، توسط Japan Studio و Bluepoint Games ساخته می شود؛ گفتنی است که بلوپوینت گیمز مهارت فراوانی در ریمستر کردن... ادامه مطلب

سونی: انحصاری های بیشتری برای پلی استیشن 4 در راه اند

همان طور که سونی در نسل پیش در سال های آخر عمر پلی استیشن 3، بازی های بزرگی مانند Gran Turismo 6 و The Last of Us را برای این کنسول منتشر کرد، در این نسل نیز با وجود تقویم شلوغ بازی های انحصاری پلی استیشن 4 در سال جاری و آینده میلادی، ظاهراً هنوز... ادامه مطلب

ریموت کنترل رسمی پلی استیشن 4 معرفی شد

سونی با عرضه ی کنسول پلی استیشن 4، بسیاری از مشکلات رایج پلی استیشن 3 را رفع کرد؛ اما شکی نیست که هنوز مشکل نسبتا کوچکی وجود دارد که با کلیت عملکرد کنسول مطابقت ندارد: کاربر نمی تواند کنسول را با یک ریموت کنترل معمولی کنترل کند. این مشکل ناشی از آن است که پلی استیشن... ادامه مطلب

نگاهی آماری به دنیای کنسول های بازی در ماه سپتامبر و 3 ماه انتهایی سال 2014

مایکل پکتر چند روز قبل، پیش بینی کرده بود که مایکروسافت با ارائه ی یک بازی مجانی روی هر اکس باکس وان در ماه سپتامبر، توانسته پلی استیشن 9 را پس از مدتی طولانی پشت سر بگذارد و به مقام اول فروش برسد اما همانند گذشته، این بار هم آمار و ارقام، پکتر را که... ادامه مطلب

نظرات ۳

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x