ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تراکنش بانکی بین المللی با تکنولوژی مشابه بیت کوین به انجام رسید

اولین تراکنش بانکی بین المللی با استفاده از تکنولوژی Blockchain یا «زنجیره قالب» بین کام بانک استرالیا و ولز فارگوی آمریکا صورت گرفت. طی این فرایند، شرکت استرالیایی Brighann Cotton Marketing که در تجارت پنبه حضوری فعال دارد، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۵

اولین تراکنش بانکی بین المللی با استفاده از تکنولوژی Blockchain یا «زنجیره قالب» بین کام بانک استرالیا و ولز فارگوی آمریکا صورت گرفت. طی این فرایند، شرکت استرالیایی Brighann Cotton Marketing که در تجارت پنبه حضوری فعال دارد، محموله ای به ارزش 35000 دلار را از شعبه تگزاس خود به بندر چینگ دائو در چین منتقل کرد.

wellsfargocommonwealth-bank

Blockchain نوعی سیستم پردازش تراکنش و تسویه مبتنی بر وب است که با کارآیی فوق العاده، می تواند هزینه های بانکی را تا حد زیادی کاهش دهد. در این سیستم، رکوردی طلایی از تمام مجموعه داده ها نگهداری شده و به صورت خودکار از طریق شبکه ای ایمن، در بین تمامی طرفین ذینفع تکثیر می شود، بنابراین نیاز به هرگونه تأیید ثالث را از بین می برد.

گفتنی است این نوع تراکنش بر مبنای پایگاه داده توزیع شده، از سال 2009 با معرفی «بیت کوین» مورد استفاده قرار گرفت و مفهوم جدیدی را در جهان اقتصاد معرفی نمود. حال به کار گیری آن توسط سیستم بانکداری سنتی، نقطه عطفی در زمینه نقل و انتقال پول به شمار می آید، به خصوص از این جهت که ردیابی گردش مالی به این طریق از سوی مقامات دولتی بسیار دشوار خواهد بود.

bitcoin

در همین رابطه، صنعت بانکداری جهانی به رهبری مجمعی متشکل از 70 مؤسسه و نهاد مالی بزرگ از سراسر دنیا، مدت هاست که به دنبال روشی برای بهره گیری از سرعت، دقت و کارآیی فناوری blockchain هستند و کارشناسان اقتصادی نیز آینده خدمات مالی را وابسته به این زیرساخت می دانند.

با بهره گیری از این فناوری، سیستم قراردادهای هوشمند، یعنی پرداخت خودکار در ازای برآورده شدن شرایط خاص، قابل پیاده سازی است. مثلاً در مورد قرارداد امروز، پرداخت زمانی انجام شد که محموله باری به موقعیت جغرافیایی خاصی رسید.

همچنین یکی از مهم ترین مزایای سیستم پردازش تراکنش blockchain، حذف عامل انسانی از مجموعه است که برای تجارت های بین المللی با توجه به افزایش هزینه های دستمزد و اختلاف زمانی در ساعات کاری، بسیار پرکاربرد خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی