ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن 1Password از حسگر اثر انگشت مک بوک پرو پشتیبانی خواهد کرد

تقریباً تمام هیاهوی تبلیغاتی سری جدید مک بوک پرو های اپل، حول محور نوار ابزار OLED لمسی یا همان تاچ بار شکل گرفته اند. البته این موضوع چندان هم بی اساس نیست، و دلایل زیادی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ آبان ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

تقریباً تمام هیاهوی تبلیغاتی سری جدید مک بوک پرو های اپل، حول محور نوار ابزار OLED لمسی یا همان تاچ بار شکل گرفته اند. البته این موضوع چندان هم بی اساس نیست، و دلایل زیادی برای اثبات آن وجود دارد.

یکی از اولین نمونه ها، اقدام شرکت AgileBits خالق اپلیکیشن 1Password است که نشان می دهد قصد دارد از حسگر اثر انگشت این لپ تاپ که روی تاچ بار قرار گرفته، در برنامه اش استفاده نماید. همان طور که می دانید در این برنامه با ارائه یک رمز عبور اصلی و کاملاً پیچیده، می توانید به مجموعه پسوردهای دیگرتان دست پیدا کنید.

حال کاربران اپلیکیشن مورد بحث فرایند ساده تری را پیش روی خواهند داشت و به جای تایپ کردن پسورد دشوار، صرفاً با احراز هویت از طریق Touch ID می توانند به اطلاعات پنهانشان دست یابند. در واقع با این حساب می توان 1Password را با نام 0Password شناخت.

1password-TouchBar

کمپانی AgileBits در ادامه این فرایند، نشان داده که چه فعالیت های دیگری را می توان با تاچ بار انجام داد. البته این موارد در قیاس با شوی تبلیغاتی اپل در رویداد «سلام دوباره» چندان هیجان انگیز نیستند، اما به هر حال می توان دید که شرکت های نرم افزاری مختلف نیز به صورت جدی روی قابلیت های تاچ بار کار می کنند.

لازم به ذکر است هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان پشتیبانی از این قابلیت در اپلیکیشن 1Password ارائه نشده، اما همان طور که می دانید هنوز لپ تاپ های مک بوک پرو مجهز به تاچ بار نیز به دست خریداران نرسیده اند، و بنابراین AgileBits و دیگر توسعه دهندگان زمان کافی برای ایده پردازی در اختیار خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی