ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل G6 ال جی به ماژول ترکیبی اسکنر عنبیه چشم مجهز خواهد شد

به تازگی شرکت Innotek ال جی از ماژولی ترکیبی رونمایی کرده که هم در نقش حسگر عنبیه و هم به عنوان دوربین جلو عمل می کند، و احتمال دارد که موبایل پرچمدار آتی آنها یعنی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ آبان ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

به تازگی شرکت Innotek ال جی از ماژولی ترکیبی رونمایی کرده که هم در نقش حسگر عنبیه و هم به عنوان دوربین جلو عمل می کند، و احتمال دارد که موبایل پرچمدار آتی آنها یعنی G6 اولین دستگاه مجهز به این فناوری لقب بگیرد.

البته حسگر عنبیه چیز جدیدی نیست، و چندی پیش شاهد به کار گیری این فناوری در گلکسی نوت 7 سامسونگ نیز بودیم. در واقع اگر بتوان سال 2014 را زمان نفوذ حسگر اثر انگشت نامید، سال 2017 قطعاً همین وضعیت را برای اسکنر عنبیه به همراه خواهد آورد.

LG-Innotek

اگرچه سامسونگ از دو ماژول مجزا برای تصویربرداری و اسکن چشم بهره گرفته بود، اما ظاهراً ال جی توانسته با استفاده از مکانیسمی خاص در یک قطعه، عملکردهای فوق را با یکدیگر ترکیب نماید. این وضعیت به لحاظ زیبایی نیز نکته مهمی به شمار می رود و پنل جلویی موبایل را یکپارچه تر از قبل می سازد.

یکی از مقامات رسمی ال جی که خواسته نامش فاش نشود، اعلام کرد آنها در اسمارت فون های سال آینده از این فناوری استفاده خواهند کرد، و اضافه نمود که احتمالاً G6 اولین نمونه مجهز به ماژول ترکیبی مورد بحث خواهد بود.

iris-scanner

البته ظاهراً این کمپانی سفارشات متعددی را برای این قطعه دریافت نموده، و بنابراین به نظر نمی رسد که سال آینده سامسونگ و ال جی در زمینه اسکنرهای عنبیه تنها بازیگران عرصه باشند.

گفتنیست بسیاری افراد معتقدند حسگر اثر انگشت عملکرد ساده تری دارد، اما به هر حال امنیت اسکنرهای چشمی بسیار بالاتر خواهد بود. به همین دلیل است که شرکت های مختلف فعال در حوزه فناوری، مدت هاست که مشغول تحقیق و توسعه در این زمینه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۱۱ آبان ۱۳۹۵

    فقز بیاد طراحی بدنه رو درست کنه دوربین 2گانه نذاره و دوربین پشت رو زیبا طراحی کنه و دکمه هارو برگردونه پشت و طراحی چشم نواز داشته باشه و بتونه حسگر عنبیه رو به بهترین شکل ممکنه به کار ببره خیلی عالی میشه و میتونه کاملا نوفق باشه و باطری 3500بزاره خوبه یا 3800

    • سعید جوان
      سعید جوان | ۱۱ آبان ۱۳۹۵

      چیز دیگه ای میخای بگو تا بگم بهش؟؟

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

      این جور که میگید باید هر چی نوآوری در طراحی نرم افزار و امکانات سخت افزاری داره و بخ خاطش جیزه گرفته رو بندازه سطل زباله! به نظر من وجود دوربین دوگانه واجبه چون الان همه برندها دارن در زمینه ارتقا این دوربین و بالاتر بردن کیفیت ثبت تصویر و ضبط فیلم با هم رقابت می کنن. و اگه ال جی بخاد از گذاشتن دوربین دوگانه منصرف شه قافیه رو به برندهای دیگه باخته. در طراحی بدنه هم به نظر می رسه ال جی داره سبک خاصر رو دنبال می کنه و با استفاده از طراحی مینیمالیست و خلوت کردن و ساده کردن همه محصولاتش ، نه فقط موبایل، میخاد طراحی مدرن و جدیدی رو جا بندازه که اینو هم میشه در G5 دید و هم در V20 که ارتقا پیدا کرده و بهتر شده . به نظر من اگه باتری قوی بذاره اما باتریش بخاد بترکه و بلای سامسونگ سرش بیاد بهتره به همین باتری کم اما قابل تعویض رضایت داد. هر چند البته فکر نمیکنم ال جی مثه سامسونگ بی گدار به آب بزنه!

  • kamran naseri
    kamran naseri | ۱۱ آبان ۱۳۹۵

    امید وارم باتری قابل قبولی داشته باشه و ظاهر خوب

    • Dandelions
      Dandelions | ۱۶ آبان ۱۳۹۵

      حتماً تیم تحقیقات میدانی و گزارش بازار ال جی تمام این فیدبک ها رو دریافت میکنه و به ال جی انتقال میده و ال جی هم سعی میکنه ظرفیت آمپراژ باتری رو نسبت به قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و البته مهم تر از همه قدرت ارتباطی گوشی بهینه کنه؛ اون هم در این دوره که عصر ارتباطاته و همه مدام انلاین هستن و اتصال به شبکه انرژی زیادی از باتری رو به خودش اختصاص میده. طراحی هم سلیقه ای هستش و مطمئنا طراحان ال جی از بهترین طراحان جهان هستند. همین G5 رو که شاید طراحیش رو خیلی ها دوست نداشتن بالاترین عناوین رو در طراحی و جوایز جهانی به خوش اختصاص داد! خب این یعنی چی؟ ! یعنی یه عده کارشناس طراحی هیچی از سلیقه مردم حالیشون نیست و کاربرای عادی و مردم معمولی مثه ما که با یه بار این ور اون ور کردن گوشی میگیم بی ریخته یا باهاش حال نکردم، میتونیم نظر دقیق و کارشناسانه بدیم؟ من این جور مواقع به نظر هیئت داوران خیلی بیشتر از نظر خودم اهمیت میدم چون به قول خودم اونا سوادشو دارن و میدونن بر چه اساسی باید به ویژگی های به کار رفته تو یه گوشی یا کلا یه محصول امتیاز داد. G5 هم یکی از اون مورداست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی