گزارش مالی اکتیویژن-بلیزارد؛ موفقیت تمام عیار Overwatch و World of Warcraft

کمپانی اکتیویژن-بلیزارد در گزارش مالی خود از سه ماهه سوم سال 2016 میلادی اعلام کرده که به لطف موفقیت و محبوبیت بازی World of Warcraft و نیز عنوان شوتر Overwatch، بلیزارد توانسته با 42 میلیون کاربر فعال ماهانه، به بیشترین تعداد بازیکنان فعال طی یک سه ماهه در تاریخ خود دست یابد.

تعداد بازیکنان از سه ماهه دوم تا سه ماهه اخیر، 25 درصد افزایش یافته و نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، رشدی 50 درصد به خود دیده است؛ این یعنی بلیزارد در طول تنها دو سال، توانسته تعداد بازیکنان فعال ماهانه خود را تا 2 برابر افزایش دهد.

در گزارش مالی اکتیویژن-بلیزارد آمده که بازی World of Warcraft: Legion توانست در روز نخست، 3.3 میلیون واحد بفروشد که با رکوردهای بسته های الحاقی قبلی همخوانی دارد. ضمناً Legion باعث شده تا تعداد کاربران فعال ماهانه بازی تا 30 درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش یابد. ضمناً باید افزود که بازیکنان Legion، به صورت میانگین در هر روز 4 الی 5 بار در اپلیکیشن مجزای آن لاگین می کنند.

overwatch

همانطور که پیش از این هم اعلام شده بود، بلیزارد می گوید بازی Overwatch توانسته به سریع ترین بازی کمپانی که به 20 میلیون بازیکن دست یافته تبدیل شود. علاوه بر این، به گفته مایک مورهایم، مدیرعامل بلیزارد، رویدادهای اخیر بازی Overwatch مانند Summer Games و Halloween مدل تجاری خوبی برای محتویات اضافی به حساب می روند و در آینده باید منتظر رویدادهای این چنینی بیشتر بود.

در همین حال، کمپانی اکتیویژن می گوید که تعداد بازیکنان فعال ماهانه اش در میان تمام بازی ها، به 46 میلیون نفر می رسد که با رشد 18 درصدی نسبت به دو سال اخیر، بیشترین میزان در تاریخچه آن به شمار می رود. در مجموع، بازیکنان طی سه ماهه سوم امسال، بیش از 10 میلیارد ساعت صرف بازی های اکتیویژن کرده اند.

گفتنی است که فرنچایز Call of Duty به رکورد تازه ای از نظر تعداد بازیکنان فعال ماهانه در سه ماهه سوم دست یافت و عرضه بسته الحاقی Rise of Iron سبب شد تا بازیکنان بازی Destiny نیز نسبت به سه ماهه پیشین افزایش یابد.

wow_legion.0

نرخ درآمد محتویات داخل بازی در سه ماهه سوم 2016، برابر با 1 میلیارد دلار بوده است و محتویات WoW: Legion ،Summer Games و One Night in Karazhan بازی Hearthstone، بیشترین نقش را در کسب این درآمد ایفا کرده است. مضاف بر این، میزان خرید محتویات داخل بازی Call of Duty هم نسبت به سال گذشته، تا دو برابر افزایش پیدا کرده.

در نهایت، اکتیویژن بلیزارد طی سه ماهه اخیر توانست به نرخ درآمدی معادل 1.57 میلیارد دلار برسد که حکایت از رشد 68 درصدی نسبت به درآمد 990 میلیون دلاری سه ماهه سوم 2015 دارد. درآمد دیجیتالی سه ماهه سوم 2016 نیز معادل 1.34 میلیارد دلار بوده که 18 درصد از سه ماهه قبلی و 114 درصد از همین بازه زمانی طی سال گذشته میلادی بیشتر است.

مطالب مرتبط

ساختار حمایتی همگرا رونمایی شد؛ حمایت از بازی‌‌سازان شفاف می‌شود؟

امروز نشست خبری ساختار حمایتی جدید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نام همگرا برگزار شد. از قول این نهاد، همگرا مجموعه‌ای متمرکز از شاخص‌ها و روش‌هایی هستند که منتج به حمایت‌های مشخص از تولیدکنندگان بازی‌های ویدیویی ایرانی می‌شود.حمایت از بازی‌سازان یکی از وظایف اصلی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متوالی ویدیو گیم در کشور... ادامه مطلب

ثبت نام کنید: بازی جدید کرایتک در سبک MOBA معرفی شد

شرکت آلمانی کرایتک که بیشتر به خاطر ساخت سری کرایسیس و در گذشته ساخت نخستین عنوان از سری فار کرای شهرت دارد، این روزها با استودیوهایی که در سراسر جهان دارد بسیار مشغول است. یکی از آخرین بازی هایی که این شرکت معرفی کرده Arena of Fate نام دارد، ساخته شده در شعبه سوفیا.بازی به صورت کاملا... ادامه مطلب

هفت سنگ: کاغذ بازی رنگی

زندگی امروزی آنقدر پرفشار و پراسترس شده که حتی ساده ترین کارها هم در آدمی تنش و تشویش به وجود می آورند. در این بین همه ما احتیاج به فضایی برای خودمان داریم که از دغدغه ها دور شویم و برای حتی چند دقیقه هم که شده به مشکلات فکر نکنیم. بیایید این فضا را حباب... ادامه مطلب

ده بازی ترسناک برتر تاریخ از نگاه دیجیاتو

تا به حال پیش خود فکر کرده اید که ترس و ماهیت وجودی آن چیست؟ در واقع ترس یک احساس ناخوشایند است که به مرور، آن را در خود می پرورانیم. این حس زمانی شکل می گیرد که از چیزی می ترسیم و یا از آن واهمه داریم. علاوه بر این ها ترس در چند دهه... ادامه مطلب

مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [19 بهمن-26 بهمن]

دنیای بازی های ویدیویی گستردگی خاص خود را دارد و کمتر پیش آمده که در دیجیاتو بتوانیم از گوشه به گوشه ی این دنیای خوش رنگ و جذاب برای تان بگوییم. تمرکز بیشتری روی اخبار مهم، کنفرانس ها و اتفاقات جریان ساز داشتیم اما این بار به گونه ای متفاوت، دنیای بازی را در می... ادامه مطلب

۲۲ درصد از جمعیت بازی سازها را زنان تشکیل داده اند

مایکل گالاگر، مدیرعامل سازمان Entertainment Software Association چند روز پیش و در جریان مراسم DICE حاضر شد و از تعداد بسیار کم جمعیت بازی سازان زن سخن گفت.ESA که هر ساله نقشی اصلی در برگزاری کنفرانس ها و نمایشگاه E3 دارد و آمار و ارقامی دقیق از بازار ایالات متحده آمریکا ارائه می کند، از... ادامه مطلب

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x

رمزتان را گم کرده‌اید؟