ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون 835 رسما معرفی شد

کوالکام بالاخره از نسل بعدی سی پی یو پرچمدار خود، اسنپدراگون 835 پرده برداشت و شایعات مرتبط با پردازنده 10 نانومتری FinFET سامسونگ را تایید کرد. در مقایسه با اسنپدراگون 821 با معماری 14 نانومتری ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ آبان ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

کوالکام بالاخره از نسل بعدی سی پی یو پرچمدار خود، اسنپدراگون 835 پرده برداشت و شایعات مرتبط با پردازنده 10 نانومتری FinFET سامسونگ را تایید کرد.

در مقایسه با اسنپدراگون 821 با معماری 14 نانومتری (که این هم توسط سامسونگ ساخته شده)، قطعات به کار رفته در این تراشه که ابعادی مشابه به نسخه قبلش دارد تا حدود سی درصد بیشتر اعلام شده، در حالی که مصرف انرژی آن 40 درصد کاهش و بهره وری اش 27 درصد افزایش داشته است.

به گفته کوالکام، طراحی چیپست های جدید سبب پیشرفت قابل توجه در عمر باتری تلفن های همراه خواهد شد. البته کمپانی های دیگر مثل TMSC و اینتل نیز روی چیپ های 10 نانومتری کار می کنند اما سامسونگ اولین شرکتی است که آن ها را تولید می کند.

لازم به ذکر است که شرکت سازنده جزئیات اندکی را در رابطه با این محصول ارائه کرده و برای نمونه صرفا می دانیم که از فناوری Quick Charge 4.0 در آن بهره گرفته؛ جدیدترین به روز رسانی برای تکنولوژی شارژ سریع کوالکام که علاوه بر بالا بردن سرعت شارژ و سازگاری بهتر با موبایل های تولیدی شرکت های مختلف، به لحاظ ایمنی نیز در سطح خوبی قرار دارد.

کوالکام انتظار دارد که اولین دستگاه های مجهز به اسنپدراگون 835، در نیمه ابتدایی سال 2017 عرضه شوند و گلکسی اس 8 احتمالا یکی از آن ها باشد. گفته می شود که اسنپدراگون 830 هم قرار است عرضه شود.

این چیپست از تکنولوژی INOV یا Intelligent Negotiation for Optimum Voltge بهره می برد و با دستورالعمل های جدید گوگل برای شارژ از طریق USB Type C هماهنگی دارد.

qualcomm-quick-charge-2016-11-17-02-w600

گوگل پیش تر گفته بود که فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام با نوقا همخوانی ندارد و دیگر استانداردهای شارژ تلفن های هوشمند را از رده خارج کرد تا موبایل های اندرویدی به یک استاندارد واحد برسند و مشکل داغ کردن، از بین رفتن باتری و انفجار پیش نیاید. برای مثال وان پلاس 2 همراه با کابلی عرضه شد که به خوبی با این موبایل کار می کرد اما قابلیت صدمه رساندن به دیگر دستگاه ها را داشت.

با این حال اما اسنپدراگون 835 به سیستمی مجهز شده که هم از موبایل و هم از آداپتور محافظت می کند. این قطعه، جریان، ولتاژ و دما را به اندازه انتقال می دهد تا از باتری، کابل و کانکتور محافظت شود.

همچنین یک لایه امنیتی اضافه ای نیز در نظر گرفته شده که کمک می کند باتری بیش از حد شارژ نشود و جریان را در هر دوره شارژ تنظیم می کند. همه این ها بدان معناست که اسنپدراگون 835 به طور کامل از قوانین گوگل در سیستم عامل جدید پیروی می کند.

گفتنی است که کوالکام هنوز جزئیات زیادی را در مورد اسنپدراگون ۸۳۵ ارائه نکرده و ما به محض اطلاع این جزئیات را با شما در میان خواهیم گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • alliabbas
    alliabbas | ۳۰ آبان ۱۳۹۵

    ساخت tsmc

  • alliabbas
    alliabbas | ۳۰ آبان ۱۳۹۵

    سامسونگ اولین شرکت نیس دیجی جان مدیاتک اولین شرکت هست ک چیپ ست 10 نانومتری و زد و10 هسته ی هست hello X30ساختشو نمیدونم چه شرکتی انجام داده اما میدونم ک سامسونگ نبود

    • alliabbas
      alliabbas | ۳۰ آبان ۱۳۹۵

      ساخت tsmc

  • soheil hajizade
    soheil hajizade | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

    @sadegh.t
    معلومه که ربط داره هیچ پردازنده ای بدون سیستم عامل و بهینه سازی کار نمی کنه بعدشم چیپ اپل فقط توی عملکرد تک هسته ای برتر هست و توی چند هسته ای حرفی نداره

  • dark season
    dark season | ۲۷ آبان ۱۳۹۵

    اصل مصرف انرژی توسط صفحه نمایش است که هر گوشی را به قسمت باطری مراجعه کنید متوجه میشوید(معمولا حدود ۴۰ درصد )آنوقت این نکته را مخفی میکنند و تبلیغ میکنند که چیپ ست جدید مصرف کمتری دارد. این شرکت ها هم عوام فریب هستند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی