ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در نامه ای به مراجع قانونی آمریکا خواستار تسهیل شرایط تست ماشین های خودران شد

اپل هفته گذشته نامه ای را به سازمان ملی ایمنی بزرگراه ها (NHSTA) در ایالات متحده ارسال کرده و علاقه اش را به تست ماشین های خودران ابراز داشته. این کمپانی مشتاق است با دیگر شرکت ها به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

اپل هفته گذشته نامه ای را به سازمان ملی ایمنی بزرگراه ها (NHSTA) در ایالات متحده ارسال کرده و علاقه اش را به تست ماشین های خودران ابراز داشته. این کمپانی مشتاق است با دیگر شرکت ها به تسهیم داده ها بپردازد، ضمن اینکه پایبندی اش به محرمانگی اطلاعات را نیز حفظ نماید.

آشکارترین موضوع در این نامه، توجه مداوم اپل به خودروهای هوشمند مستقل و دانش کافی این شرکت در حوزه مذکور است، در حالی که گزارش های پیشین حکایت از لغو پروژه تایتان توسط این کمپانی داشتند. در بخشی از نامه به تاریخ 22 نوامبر می خوانیم:

اپل از یادگیری ماشینی برای هوشمندتر ساختن محصولات و خدماتش استفاده کرده و آنها را شهودی تر و شخصی تر می نماید. ما سرمایه گذاری سنگینی را روی تحقیقات یادگیری ماشینی و اتوماسیون انجام داده ایم، و از پتانسیل بالای سیستم های خودکار در بسیاری از حوزه ها، از جمله حمل و نقل، بسیار هیجان زده هستیم.

apple-project-titan

البته این کمپانی اعلام داشته که باید کنترل کاملی بر سازوکار برنامه اشتراک گذاری اطلاعات داشته باشد. در قسمت دیگری از این نامه که امضای «استیو کنر» از مدیران ارشد اپل را در پای خود می بیند، آمده:

اپل معتقد است کمپانی ها باید سناریوها و داده های مربوط به تصادفات و وقایع پرخطر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این داده ها باید به اندازه ای باشد که بر اساس آنها بتوان رخداد موردنظر را شبیه سازی کرده و اطلاعات مربوط به وضعیت حرکتی وسیله، جاده و اشیاء دیگر موجود در واقعه را به دست آورد.

از طریق اشتراک گذاری، صنعت حمل و نقل به مجموعه ای کامل از داده ها دست می یابد که هیچ شرکتی به تنهایی قادر به تولید آنها نیست، و بنابراین همگان خواهند توانست سیستم های بهتری را برای شناسایی و پاسخ به سناریوهای عادی یا نامعمول، طراحی و پیاده سازی نمایند.

در این نامه، اپل از مقامات مربوطه خواسته است تا قوانین ایمنی تازه ای را اتخاذ نموده و در این زمینه انعطاف پذیر تر از قبل عمل کنند، تا شرکت های تازه نیز بتوانند به رقابت با فعالان قدیمی این عرصه بپردازند.

حال این سؤال پیش می آید که آیا اپل در تمامی حوزه های فعالیت خود به چنین امری قائل است، یا صرفاً چون در زمینه ماشین های خودران از رقبایی همچون تسلا، گوگل و جنرال موتورز به شدت عقب مانده، دست به چنین پیشنهادی زده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی