ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشکلات گرافیکی مدل های مختلف مک بوک پرو 2016 همچنان ادامه دارد

چند روز قبل خبردار شدید که کاربران از بروز مشکلات گرافیکی عمده در مک بوک پروهای 2016 خبر می دهند. ظاهراً این وضعیت همچنان ادامه داشته و گزارشات دریافتی در این رابطه هر روز بیشتر از ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

چند روز قبل خبردار شدید که کاربران از بروز مشکلات گرافیکی عمده در مک بوک پروهای 2016 خبر می دهند. ظاهراً این وضعیت همچنان ادامه داشته و گزارشات دریافتی در این رابطه هر روز بیشتر از قبل می شود، ضمن اینکه علاوه بر مدل 15 اینچی نمونه های 13 اینچی نیز به آن دچارند.

متداول ترین مسائل عنوان شده از سوی کاربران عبارتند از پرش های رنگی، الگوی شطرنجی روی تمام صفحه، چند تکه شدن تصویر نمایشگر، و دیگر وضعیت های نامناسب بصری. همچنین برخی اوقات سیستم دیگر به فرامین کاربر پاسخ نداده و نهایتاً دستگاه هنگ می کند.

2016-macbook-pro-glitching

گفتنیست مدل 15 اینچی سفارشی مک بوک پرو با کارت گرافیک رادئون پرو 460 بیشترین تعداد گزارش ها را به خود اختصاص داده، اما مدل های 15 اینچی مجهز به پردازشگر گرافیکی رادئون پرو 450 و 455 نیز به وضعیت مشابهی دچار شده اند.

ویدیوی زیر توسط یکی از کاربران MacRumors از مشکل مک بوک پرو 15 اینچی با کارت گرافیک رادئون پرو 455 در زمان اتصال به دو نمایشگر اکسترنال ال جی ضبط شده:

هنوز مشخص نیست این مشکل سخت افزاری است یا ریشه نرم افزاری دارد، و به نظر می رسد بیشترین در هم ریختگی تصویر زمانی رخ می دهد که کاربران به اجرای فعالیت های سنگین همچون تبدیل ویدیو با ادوبی مدیا انکودر، همگام سازی مجموعه های بزرگ عکس با اپلیکیشن Photos یا استفاده از دیگر اپلیکیشن های ادوبی همچون فتوشاپ و لایتروم می پردازند.

در ویدیوی زیر بروز مشکلی مشابه در مدل پایه 13 اینچی فاقد تاچ بار مجهز به گرافیک مجتمع آیریس 540 یا 550 را می بینید:

برخی از کاربران می گویند ظاهراً با نصب آخرین نسخه بتای مک او اس سیرا این مشکل برطرف شده، اما چنین موضوعی از طرف دیگران تأیید نگشته.

همچنین برخی از خریداران لپ تاپ های حرفه ای اپل از بروز نقص های گرافیکی کوتاه در حین بوت شدن دستگاه خبر می دهند که بیشتر در قسمت پایین نمایشگر دیده می شود، اما ظاهراً با حذف سیستم رمزگذاری دیسک FileVault 2 این مشکل برطرف می گردد.

checkered-mbp

لازم به ذکر است اپل از این مشکل آگاه بوده و تحقیقات در مورد مشکلات گرافیکی مک بوک پروهای 2016 را آغاز نموده، اما هنوز هیچ بیانیه رسمی یا دستورالعملی برای کاربران منتشر نساخته. بنابراین به نظر می رسد فعلاً کاربران مجبورند مستقیماً با این کمپانی تماس گرفته و نسبت به تعویض دستگاه خود اقدام نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • elia salamat
    elia salamat | ۱۴ آذر ۱۳۹۵

    Apple بعد از اين همه مدت بايد حساب شده مك هاي جديد رو بروز مي كرد

  • Morteza
    Morteza | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    تازه اپل به ویندوز ۹۸ رسید ?

  • aggressive
    aggressive | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    طرفدار اپل هستم ولی واقعا از این یارو تیم کوک خوشم نمیاد یه آدم مفت خور به تمام معناست.
    خیلی ازش متنفرم اپل رو به خاک سیاه میشونه آخر ، مگر اینکه هیت مدیره پرتش کنه بیرون زودتر.
    کجایی جابز ، روحت شاد.

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    اون موقع که خدا بیامرز جابز بود هیچوقت نمیذاشت محصولات ناقص اینجوری عرضه بشه. به خاطر وسواس هاش بود که اپل رو همه به کیفیت بالا میشناختن اما حالا ببین چی شده. همش شده سودجویی و پول. اگر به اعتبار اون موقع ها نبود و مشتریای پر و پا قرص خودشو نداشت با ارزش ترین برند جهان نمیشد. سودجویی خیلی از شرکتارو خراب کرد. متاسفانه اپل هم یکیشونه. حیف واقعا.

    • Morteza
      Morteza | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

      آره مثلا نمیذاشت یه گوشی با مشکل آنتن دهی بیاد بیرون بعدم نمیگفت درست گوشیو دستتون نمیگیرید

      • امیرحسین زنگنه
        امیرحسین زنگنه | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

        اون موضوع جزو معدود مشکلاتی بود که بوجود اومد. اما الان ببین چی شده. اگر اپل زمان جابز هم مشکلات زیاد داشت به یک برند با کیفیت شهرت پیدا نمیکرد.

  • Sina
    Sina | ۱۳ آذر ۱۳۹۵

    نميدونم واقعا چه مشكلى دارن مال منم تو xcode و خيلى از برنامه ها بالاش همين شكلى ميشه از نظر واى فاى هم مشكلات نرم افزارى داره ولى بازم بهترينه قطعا

مطالب پیشنهادی