ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج تحقیقات اپل در زمینه هوش مصنوعی منتشر می شوند

اپل معمولا تمایلی به اشترک گذاری تحقیقاتش با جهانیان ندارد و ترجیحش این است که نتایج پژوهش هایش را به صورت انحصاری برای خود نگه دارد. اما این شرکت اخیرا تصمیم گرفته تغییراتی را در این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

اپل معمولا تمایلی به اشترک گذاری تحقیقاتش با جهانیان ندارد و ترجیحش این است که نتایج پژوهش هایش را به صورت انحصاری برای خود نگه دارد. اما این شرکت اخیرا تصمیم گرفته تغییراتی را در این رویه اعمال نماید.

Russ Salakhutdinov مدیر هوش مصنوعی این کمپانی به تازگی اعلام کرده که اپل قصد دارد نتایج تحقیقاتش در زمینه یادگیری ماشینی و همچنین برخی کشفیاتش که تا پیش از این پشت درهای بسته انجام می گرفتند را با نهادهای آکادمیک در میان بگذارد.

البته اینکه تصمیم کالیفرنیایی ها کلیه اسناد آن را در بر میگیرد یا اینکه صرفا قرار است مواردی که انتشارشان بی خطر قلمداد شده با جهانیان در میان گذاشته شود مساله ایست که هنوز مشخص نشده و سخنگویان این شرکت نیز هنوز حرفی در این باره به میان نیاورده اند.

اما سوالی که احتمالا در ذهن خیلی ها شکل گرفته آن است: وقتی هوش مصنوعی بازاری تا این حد رقابتی دارد چرا باید شرکتی مانند اپل دانش خود در این زمینه را با دیگران به اشتراک بگذارد؟

محتمل ترین پاسخ به چنین سوالی این است: جذب استعدادهای جدید. دانشمندانی که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می کنند معمولا تمایل دارند که آثارشان به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده و شناخته شوند.

این گروه در صورتی که بدانند اپل دستاوردهای علمی اش را تحت عنوان اسرار تجاری از دسترس عموم خارج نمی کند، قطعا تمایلات بیشتری برای ملحق شدن به این شرکت خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی