ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاسیو اکشن کم FR110H را برای تصویربرداری در شب معرفی کرد

شرکت کاسیو دوربین جدیدی را از سری Exilim به شماره مدل FR110H معرفی کرد، که به سنسوری 1.9 مگاپیکسلی مجهز است. بله، درست خواندید. در حالی که قدم به سال 2017 می گذاریم، هنوز دوربینی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۷ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

شرکت کاسیو دوربین جدیدی را از سری Exilim به شماره مدل FR110H معرفی کرد، که به سنسوری 1.9 مگاپیکسلی مجهز است. بله، درست خواندید. در حالی که قدم به سال 2017 می گذاریم، هنوز دوربینی ساخته می شود که رزولوشن آن از دوربین اولین آیفون معرفی شده در سال 2008 نیز پایین تر است.

ex_fr110h_2

البته شرکت ژاپنی برای این انتخاب دلیل قانع کننده ای دارد. در یک سنسور با اندازه مشخص، هرچه تعداد پیکسل کمتر باشد، بدین معناست که پیکسل های بزرگ تری در اختیار داریم و نتیجه مستقیم این حالت در شرایط کاملاً مساوی، عملکرد بهتر در شرایط نوری ضعیف خواهد بود.

به همین دلیل FR110H نیز کاملاً با محوریت عکاسی در شب معرفی شده و می تواند ویدیوهایی با رزولوشن تمام اچ دی یا عکس هایی در همین سطح را با حداکثر ایزوی 51200 به ثبت برساند، که رقم قابل توجهی محسوب می گردد.

ex_fr110h_3

البته روش های مفیدتری نیز برای این کار وجود دارد، از جمله افزایش ابعاد سنسور و استفاده از لنزی با گشودگی دیافراگم بالا که همگی در جذب نور بیشتر مؤثرند. با این حال کاسیو به دلایل نامعلوم چنین کاری نکرده و از حسگری با ابعاد 1/2.8 اینچ و لنز معادل 20 میلیمتری با f/2.8 بهره گرفته.

نمونه تصاویری که از این محصول روی وب سایت سازنده به نمایش گذاشته شده نیز فوق العاده به نظر نمی رسند، به خصوص اگر آنها را با نمونه عکس های دوربین های حرفه ای مقایسه نمایید.

ex_fr110h_samples

به هر حال در اکشن کم ها، کیفیت خروجی در اولویت قرار ندارد و بیشتر روی قابلیت های پوشیدنی، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و استفاده ساده تمرکز دارند، کاری که احتمالاً FR110H به خوبی از عهده آنها برآید.

گفتنیست اکشن کم کاسیو از هفته جاری در ژاپن به فروش می رسد و هنوز برنامه ای برای عرضه جهانی آن اعلام نشده، ضمن اینکه قیمت آن نیز هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی