ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

چگونه از طریق IFTTT میان تلگرام و اپلیکیشن های دیگر تعامل برقرار کنیم؟

امروز روز خوبی برای طرفداران تلگرام بود. همانطور که در خبرها خواندید، پاول دورف و همکارانش اعلام کردند که حالا این پیام رسان محبوب می تواند از طریق سرویس اتوماسیون IFTTT با دیگر سرویس ها ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۳

امروز روز خوبی برای طرفداران تلگرام بود. همانطور که در خبرها خواندید، پاول دورف و همکارانش اعلام کردند که حالا این پیام رسان محبوب می تواند از طریق سرویس اتوماسیون IFTTT با دیگر سرویس ها نیز تعامل داشته باشد.

این بدان معناست که از این پس می توان از طریق IFTTT میان اپلیکیشن هایی مثل توییتر، اینستاگرام، جیمیل، پاکت، دراپ باکس، گوگل درایو، اسپاتیفای و ده ها سرویس دیگر «تعامل دو طرفه» برقرار کرد.

اما تعامل دو طرفه یعنی چه، و چه چیزی به تلگرام اضافه می کند؟ بگذارید برای روشن شدن موضوع مثالی بزنیم. «تعامل دو طرفه» یعنی این که کنترل بعضی امور اپلیکیشن های دیگر از طریق تلگرام ممکن می شود، یا اینکه می توان با انجام عملی در یک سرویس خاص، نوتیفیکیشن و محتوای آن را در تلگرام دریافت نمود.

دورف با افتخار اعلام کرده که تلگرام نخستین اپلیکیشن پیام رسانی است که با IFTTT تعامل کامل برقرار می کند. به لطف این همکاری حالا امکانی فراهم گشته که بتوانید حساب کاربری تلگرام خود را به بیش از 360 سرویس دیگر متصل کنید؛ قابلیتی که پتانسیل های نهفته اش به همت توسعه دهندگان و به مرور زمان آشکار خواهند شد.

به خاطر اهمیت بالای این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب نگاه دقیق تری بر این تعامل و فرصت هایی که به وجود می آورد داشته باشیم.

چگونه بین تلگرام و IFTTT ایجاد ارتباط کنیم؟

telegram-11-w600

با ساده ترین راه ممکن: ربات IFTTT. تلگرام برای مرتبط شدن با 360 سرویس دیگر از ربات هوشمند تیم IFTTT استفاده می کند؛ یکی از پیشرفته ترین و مفیدترین ربات هایی که تا کنون به پلتفرم این پیام رسان پا گذاشته.

مکانیزم عمل این ربات تفاوتی با اپلیکیشن IFTTT ندارد. دوباره باید دستورات خود را از طریق Applet ها یا اپلیکیشن های کوچک صادر کنید. Applet ها در واقع فرمولی برای اتوماسیون کارها با IFTTT هستند که می شود آن ها را با دیگران هم به اشتراک گذاشت. نکته عالی در مورد اپلت ها این است که به جز استفاده از نمونه های آماده، خودتان هم می توانید یکی از آن ها را بسازید.

برای شروع کار با ربات، کافیست آدرس IFTTT@ را در تلگرام جستجو کنید. پیش از پرداخت به قابلیت های آن، بد نیست بدانید که علاوه بر استفاده شخصی قادر هستید آن را به گروه هایتان هم دعوت کنید. در این صورت به جز شما بقیه اعضا هم می توانند با سرویس ها و دستگاه های شما تعامل داشته باشند.

با ربات IFTTT چه کارهایی می توان انجام داد؟

tlg-1-w600

تیم تلگرام در همکاری با IFTTT یک سری اپلت آماده در اختیارتان گذاشته که می توانید با مراجعه به این لینک پیدایشان کنید. اپلت های فعلی برای تعامل با سرویس های پر استفاده ای مثل جیمیل و اینستاگرام و توییتر طراحی شده و به رایگان آماده دریافت هستند.

مواردی که در ادامه آورده ایم، فقط بعضی از کارهایی هستند که می توانید از طریق اپلت ها انجام دهید:

  • دریافت یک پیام تلگرام وقتی ایمیل مهمی از راه می رسد
  • هنگام منشن شدن در توییتر، آن توییت به تلگرام ارسال شود
  • به محض پست عکسی در اینستاگرام، لینک آن همزمان در تلگرام هم به اشتراک گذاشته شود
  • اشتراک گذاری آهنگ های پلی لیست اسپاتیفای با یک گروه یا کانال تلگرامی
  • توییت اتوماتیک پست از نوشته های کانال های تلگرام
  • تغییر رنگ لامپ های هوشمند از طریق ربات IFTTT

و هزاران و شاید میلیون ها کار دیگر که طراحی اپلت هایشان فقط به خلاقیت و ایده خوب احتیاج دارد.

چگونه با ربات IFTTT کار کنیم؟

کار کردن با این ربات اصلا کار سختی نیست. در درجه اول باید برای خودتان از این لینک یک حساب کاربری IFTTT بسازید. در غیر این صورت قادر به استفاده از امکانات ربات نخواهید بود.

پس از این کار با تایپ IFTTT@ در تلگرام ربات را باز کرده و گزینه Start را بزنید. ربات در اولین پیام، لینکی برایتان ارسال می کند که باید رویش اشاره کنید. با این کار به وبسایت IFTTT منتقل خواهید شد.

step-one

در صفحه ای که برایتان نمایان می شود، مجموعه ای از اپلت های مخصوص تلگرام را خواهید دید. روی یکی از آن ها اشاره کنید تا وبسایت از شما نام کاربری و رمز عبور حساب IFTTT را بخواهد.

اطلاعات درخواستی را وارد و در نهایت روی گزینه OK اشاره کنید. حالا دوباره به محیط تلگرام باز خواهید گشت. اینجا باید روی گزینه Authorize IFTTT برای صدور دسترسی تعامل با تلگرام اشاره نمایید.

step-2-2-w600

پس از صدور دسترسی، حالا امکان استفاده از اپلت ها را خواهید داشت. دوباره به لینک https://ifttt.com/telegram مراجعه کرده و حالا یکی از اپلت ها را برگزینید. برای این کار ما اپلت اینستاگرام را انتخاب کردیم که در اسکرین شات ها آن را مشاهده می کنید.

با اشاره روی این اپلت، حالا باید برای فعالسازی به آن اجازه دسترسی بدهید. در ابتدا سوویچ فعال سازی آن را از پایین صفحه روشن (Turn On) کرده و سپس OK را بزنید. در نهایت به پایین صفحه رفته و گزینه Save را لمس کنید تا اپلت مد نظرتان فعال شود.

تبریک می گوییم، از این به بعد هر پستی که در اینستاگرام بفرستید بلافاصله تصویر آن را در پنجره چت ربات IFTTT (یا چتی که خودتان تعیین می کنید) دریافت خواهید کرد:

step-3

ربات IFTTT دو دستور connect_group/ و connect_channel/ را برای ایجاد ارتباط میان گروه ها و کانال ها هم در نظر گرفته تا اپلت فعال شده، پست ها را به کانال ها و گروه هایی که خودتان تعیین می کنید بفرستد.

برای غیر فعال کردن هر اپلت هم کافیست با مراجعه به صفحه مخصوص اپلت های تلگرام و یافتن مورد فعال، روی آن اشاره کرده و در بخش تنظیمات سوئیچ فعال سازی را به حالت Off یا خاموش ببرید.

چگونه اپلت های شخصی خودمان را بسازیم؟

فرآیند وقت گیری است، اما خیلی سخت نیست. برای ساخت اپلت لازم است که پس از ورود به حساب کاربری IFTTT، به صفحه https://ifttt.com/create بروید. از اینجا به بعد IFTTT تمام چیزهایی که لازم است بدانید را با زبان ساده به شما آموزش خواهد داد.

فراموش نکنید که برای ساخت یک اپلت کاربردی باید ایده خوب و خلاقیت داشته باشید. اگر اپلت تان با استقبال کاربران مواجه شود، شاید بتوانید از قبل آن کسب درآمد هم بکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • پاییز، تنهایی...
    پاییز، تنهایی... | ۲۰ آذر ۱۳۹۵

    احتمالا این از درخواست های ایران بوده، اینطوری مردم رو یکجا چک میکنن و پیدا کردن اکانت های دیگر یک فرد راحت تر خواهد بود!!!!

  • rezaei88
    rezaei88 | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

    یه سوال دیگه از دوستان، من حساب اینستاگرام رو بهش متصل کردم ولی هر پستی که میزارم توی چت iftt منتشر میکنه. چجوری باید مستقیم به کانال وصلش کرد؟

    • Farzin Farzini
      Farzin Farzini | ۱۸ آذر ۱۳۹۵

      باید اولی برید تو ربات IFTTT تو تلگرام بعدش استارت رو بزنید و 2تا لینک پایینشون رو که اولیش برای معرفی گروه و دومیش برای معرفی کانال هست رو بزنید بعد از اون میگه که یه پیام از کانال مورد نظرتون فوروارد کنید به همین رباتی که گفتم بالاتر بعد میگه یوزرنیم کانال رو براش بفرستین و بعدش تمام. کانال رو به IFTTT معرفی میکنه اتوماتیک البته هواستون باشه که کانال باید پابلیک باشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی