ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نسخه های جدید iOS و watchOS را منتشر کرد

اپل نیمه شب گذشته نسخه های نهایی و جدیدی از سیستم عامل هایش را منتشر کرد. نسخه نهایی iOS 10.2 پس از ارائه ۷ نسخه بتا و چند ماه آزمایش به کمک جمعی از کاربرانی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ آذر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اپل نیمه شب گذشته نسخه های نهایی و جدیدی از سیستم عامل هایش را منتشر کرد. نسخه نهایی iOS 10.2 پس از ارائه ۷ نسخه بتا و چند ماه آزمایش به کمک جمعی از کاربرانی که در طرح بتا حضور داشتند، منتشر شد و اکنون قابلیت های تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.

img_2094

لازم به اشاره است تمام کاربرانی که پیشتر از iOS 10 استفاده کرده اند قادر هستند به رایگان iOS 10.2 را دریافت و آن را روی آیفون، آیپد یا آیپاد خود نصب کنند.

emoji-new-ios-10

یکی از تغییراتی که این نسخه از سیستم عامل موبایلی اپل پیدا کرده، استفاده از اموجی های جدید است که کاراکترهای تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع اپل به سراغ نسخه ۹.۰ از اموجی های یونیکد رفته که در کنار کاراکترهای تازه، جذابیت های بصری و گرافیکی بالاتری هم دارند.

اپل یک اپلیکیشن کاملاً جدید که البته قبلاً خبرش را داده بود را هم به iOS افزوده است. اپ TV اکنون در اختیار کاربران ساکن آمریکا قرار گرفته و در آینده به کشورهای دیگری هم می رسد.

در این میان اپلیکیشن Photos هم مشمول بهبودهای مناسبی شده. برای مثال فریم ریت بالاتری در هنگام نمایش Live Photos یا تصاویر زنده قابل رویت است که کیفیت آن را در نگاه کاربر افزایش می دهد. Photos همچنین می تواند اشخاصی که در آلبوم های خود دارید را به شکل بهتری بشناسد. اما مورد دیگری که کاربران حرفه ای انتظارش را داشتند، پشتیبانی از تصاویر ثبت شده با فرمت RAW است.

در اپلیکیشن های Messages، Music، News و Mail نیز باگ هایی وجود داشته که اپل آنها را برطرف کرده است.

img_2095

اپل از سوی دیگر سیستم عامل watchOS را نیز به نسخه 3.1.1 آپدیت کرده که در آن، اموجی های جدید یونیکد قابل مشاهده هستند. در این میان همچنین می توانید رنگ پوست برخی از اموجی ها را نیز انتخاب کنید.

در حال حاضر نسخه 3.1.1 از سیستم عامل مورد بحث با تمام اپل واچ هایی که شرکت کالیفرنیایی به فروش می رساند هماهنگی کامل دارد. در نتیجه اگر اپل واچ دارید، می توانید آن را به آخرین نسخه مجهز کنید. البته اپل صحبتی از بهبود باتری این ساعت هوشمند با پلتفرم جدید به میان نیاورده و بعید است در این زمینه بهبودی رخ داده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meqdad
    Meqdad | ۲۳ آذر ۱۳۹۵

    جيلبريك ميخوام ??
    لامصب توييك به شاخيه virtual home نديدم??

مطالب پیشنهادی