ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با مادربرد X150-PRO ECC گیگابایت بیشتر آشنا شوید

شرکت گیگابایت که مادربردهای تولیدی اش هم به بازار کشورمان عرضه می شوند، به تازگی از محصول جدیدی بر پایه چیپست C232 (از سری زئون) اینتل پرده برداشته است. این مادربرد مقرون به صرفه برای آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ آذر ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

شرکت گیگابایت که مادربردهای تولیدی اش هم به بازار کشورمان عرضه می شوند، به تازگی از محصول جدیدی بر پایه چیپست C232 (از سری زئون) اینتل پرده برداشته است.

این مادربرد مقرون به صرفه برای آن دسته از کاربران حرفه ای عرضه گشته که قصد تولید محتوا، ویرایش ویدیو و انجام تسک های سنگین پردازشی را دارند. در ادامه توجه شما را به بیانیه خبری رسمی این شرکت در همین رابطه جلب می کنیم.

مادربردهای گیگابایت یکی از شناخته شده ترین محصولات عرضه شده توسط این کمپانی است. کمپانی گیگابایت اینبار با عرضه محصولی بر پایه چیپست C232، سعی دارد تا گزینه ای مقرون به صرفه را برای کاربران حرفه ای که قصد تولید محتوا، ویرایش ویدئو و سیستم های پردازش سنگین را دارند را به بازار عرضه کند.

GA-X150-PRO ECC که با شعار Extreme Computing از سوی گیگابایت عرضه شده، به طور اختصاصی جهت کاربرانی تولید گردیده که نیازمند پردازش های سنگین هستند و برای این کار احتیاج به استفاده از پردازنده های سری Xeon کمپانی اینتل دارند.

این مادربرد علاوه بر پشتیبانی کامل از پردازنده های سری Xeon E3-1200 V5 اینتل (Skylake-s) از پردازنده های نسل ششم اینتل یعنی اسکای-لیک نیز بصورت کامل پشتیبانی می کند.

مادربرد X150-PRO ECC با استاندار(30.5cm x 22.5cm) ATX تولید شده است و با ظاهر زیبا می تواند نگاه هر کاربری را به سوی خود منعطف کند.

این مادربرد با دارا بودن تمامی ویژگی های انحصاری Ultra-Durable کیفیت همیشگی محصولات گیگابایت را بهمراه دارد، همچنین استفاده از LEDهای فراگیر و انبوه در این مادربرد دسته کاربران را برای نور افشانی سیستم خود باز می گذارد.

این مادربرد انرژی مورد نیاز مدار تغذیۀ با کیفیت، 8 فاز خود را از یک کانکتور 8 پین تامین می کند همچنین با برخوداری از 4 شکاف (DIMM) رم از 64 گیگابایت حافظه DDR4 با فرکانس 2133 مگاهرتز پشتیبانی می کند (در پیکره بندی دو کاناله). این مادربرد علاوه بر پشتیبانی و بهروری کامل از رم های ECC (Error-correcting code) که مخصوص سرور ها می باشند، از رم های متداول DDR4 نیز بصورت کامل پشتیبانی می کند.

img2-1

در قسمت پورتهای ذخیره سازی این مادربرد با پشتیبانی از 6 عدد درگاه Sata 3.0 به همراه یک درگاه  M.2 (با نرخ انتقال اطلاعات 32 Gb/s) و یک درگاه Sata Express جهت استفاده از SSDهای پرسرعت سری 750 اینتل، تمام کانکتورهای مورد نیاز یک سیستم پردازش سنگین را فراهم می کند.

در قسمت پانل پشتی می توان به پورت USB 3.1 Type C اشاره کرد که ضمن توانایی تامین انرژی برای دستگاه های هوشمند قابل حمل، توانای انتقال اطلاعات با سرعت بالا را فراهم می کند همچنین در این بخش شاهد استفاده از 4 درگاه USB 3.0 و ۲ درگاه ‌ّUSB 2.0 و یک عدد USB3.1 Type A در کنار خروجی های PS2 هستیم.

در قسمت صوتی این مادربرد از تکنولوژی انحصاری AMP-UP بهره می برد و با استفاده از چیپست ALC1150 ساخت کمپانی Realtek به همراه یک عدد آمپلی فایر NE5532، کیفیت صدایی خروجی را تضمین می کند. این مادربرد با ترکیب خازن های الکترولیتی و قسمت ایزوله صوتی و خروجی 7.1 کاناله و آمپلی فایر قابل تعویض نیاز هر کاربر حرفه ای را در قسمت صوتی برطرف می نماید.

img3در بخش شکاف های توسعه این مادربرد با پشتیبانی از 2 اسلات PCI-Express X16 3.0 با قابلیت پشتیبانی از کراس فایر در حالت دو مسیره و 1 عدد PCI-Express X1 به همراه 3 عدد PCI، خیال همه کاربران را جهت استفاده از انواع گوناگون کارتهای توسعه راحت می کند.

این مادربرد با پشتیبانی کامل از قابلیت های پردازنده های Xeon شرکت اینتل همچون پشتیبانی از vPro، استفاده از ویژگی هایی مثل ارتباط وایرلس رمزگذاری شده، ویژگی های امنیتی، مدیریت از راه دور و... می تواند انتخاب مقرون بصرفه ای جهت استفاده در Workstationها و سیستم های پردازش سنگین باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی