ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی از کامپیوتر Sprout Pro به عنوان رقیب سرفس استودیو پرده برداشت

شرکت اچ پی در سال 2014 پیش از مایکروسافت محصولی مشابه Surface Studio با نام Sprout به بازار عرضه کرده بود و حالا در نمایشگاه CES 2017، نسل جدید آن را با نام Sprout Pro ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۰

شرکت اچ پی در سال 2014 پیش از مایکروسافت محصولی مشابه Surface Studio با نام Sprout به بازار عرضه کرده بود و حالا در نمایشگاه CES 2017، نسل جدید آن را با نام Sprout Pro رونمایی کرده است.

مدل اولیه به دوربین هایی مجهز بود که با استفاده از آنها می توانست تصاویر دو یا سه بعدی از اشیاء ثبت نماید و این تصویر را با کمک ویدیو پروژکتور داخلی خود روی سطح مورد نظر شما نمایش دهد.

اما آن زمان هنوز تب واقعیت افزوده و مجازی دنیا را در بر نگرفته بود و ویندوز 8 هم به اندازه ی کافی کارایی نداشت، اما حالا مدل جدید به لطف بروزرسانی های انجام گرفته و قابلیت های جدید ویندوز 10 قادر است کارایی به مراتب بالاتری داشته باشد.

Sprout Pro بر همین اساس به پردازنده Core i7-7700T اینتل با قدرت 2.9 گیگاهرتز مجهز است که به نسل هفتم یعنی کیبی لیک تعلق دارد و از پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 630 بهره می برد.

علاوه بر این نسخه ی دیگری از محصول با عنوان Entry 3D وجود دارد که به کارت گرافیک GeForce GT 960M ساخت انویدیا با 2 گیگابایت حافظه DDR5 مجهز شده است.

hp_sprout_pro_3d_imaging_1-100701385-large-w1000

کامپیوتر جدید اچ پی همچنین از یک نمایشگر نسبتاً بزرگ 23.8 اینچی با رزولوشن Full HD بهره می برد و تا 10 نقطه ی لمس را به شکل همزمان پشتیبانی می کند.

عرضه ی این محصول از حدود سه ماه دیگر آغاز می شود. هرچند سازنده هنوز قیمت دستگاه را مشخص نکرده، اما به عنوان یک تخمین حدودی در نظر داشته باشید که نسل قبلی با رقم 1600 دلار به فروش می رسید.

اما محصول جدید دو ویژگی منحصر به فرد هم دارد که آن را در بازار متمایز می کند. یکی از این دو سطح لمسی 21.3 اینچی به حساب می آید که 20 نقطه ی تماس به شکل همزمان پشتیبانی می کند و در عین حال با قلم استایلوس هم قابل استفاده خواهد بود.

ویژگی دوم Sprout Illuminator نام دارد و در حقیقت از چند ابزار مختلف تشکیل شده است؛ از جمله یک ویدیو پروژکتور DLP با رزولوشن Full HD که در بالای نمایشگر قرار گرفته و دوربین 14.6 مگاپیکسلی که می تواند تصاویر دو یا سه بعدی از اشیاء تهیه نماید.

البته باید اشاره کنیم که دوربین Sprout Pro بر خلاف نسل پیش از خود از فناوری RealSense اینتل پشتیبانی نمی کند. برخلاف سرفس استودیوی مایکروسافت و کامپیوتر مشابهی که انتظار می رود Dell در همین نمایشگاه رونمایی کند؛ دو ابزاری که به این فناوری مجهز شده اند، اما برخلاف محصول اچ پی ویدیو پروژکتور ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی