ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سن دیسک فلش جدید Extreme Pro را با سرعت مشابه حافظه های SSD رونمایی کرد

سن دیسک معمولاً تمایل دارد با عرضه ی فلش هایی مجهز به ظرفیت بالاتر از آنچه تاکنون مشاهده کرده ایم توجه ها را به سوی خود جلب کند، اما این بار همین کار را با ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۲

سن دیسک معمولاً تمایل دارد با عرضه ی فلش هایی مجهز به ظرفیت بالاتر از آنچه تاکنون مشاهده کرده ایم توجه ها را به سوی خود جلب کند، اما این بار همین کار را با افزایش سرعت حافظه انجام داده است.

حافظه ی فلش جدید این شرکت که SanDisk Extreme Pro USB 3.1 نام دارد قادر است اطلاعات را با سرعت 420 مگابایت در ثانیه بخواند و با سرعت 380 مگابایت در ثانیه به ثبت برساند.

این رقم نشان می دهد حافظه ی جدید بیشتر از اینکه از نظر سرعت به دنیای حافظه های فلش تعلق داشته باشد، به SSD ها شباهت دارد. البته این در صورتی است که حافظه ی SSD مبتنی بر SATA باشد، چرا که سرعت انتقال داده ها در برخی از SSD های مبتنی بر درگاه جدید M.2 می تواند چند گیگابایت در هر ثانیه باشد.

اما در هر حال سازنده می گوید انتقال یک فیلم کامل با رزولوشن 4K روی فلش Extreme Pro به تنها 15 ثانیه زمان احتیاج دارد که رقم چشم گیری به حساب می آید.

extremepro_usb_cz880-w600

فلش جدید از نظر طراحی هم زیباست و به لطف بدنه ی آلومینیومی استحکام مناسبی دارد. برای اطمینان از امنیت اطلاعات هم می توانید حافظه را با نرم افزار SecureAccess همین سازنده به شکل AES 128-bit رمزگذاری کنید و در صورت پاک شدن اتفاقی اطلاعات نیز آن را با نرم افزار RescuePro Deluxe سن دیسک بازیابی نمایید.

تنها سوال این است که چرا سن دیسک با وجود اینکه درگاه USB نوع C به سرعت در بازار فراگیر می شود، حافظه ی جدید را با USB معمول نوع A به بازار عرضه کرده است.

این موضوع در سالهای آینده می تواند استفاده از Extreme Pro USB 3.1 را دشوار کند و همین امروز هم برای مثال اگر بخواهید فلش جدید سن دیسک را به مک بوک های اخیر اپل متصل کنید، به دانگل مبدل نیاز خواهید داشت.

در پایان، شرکت سازنده می گوید از ماه جاری فروش فلش جدید را در ظرفیت های 128 و 256 گیگابایت آغاز می کند و قیمت 180 دلار را برای مدل بالاتر در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی