ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بیمه بدنه الزامی شد؛ قانون جدید بیمه در پرداخت خسارت به خودروهای گران قیمت

به تازگی قانون جدیدی در رابطه با بیمه شخص ثالث تصویب شده که به موجب این قانون دارندگان خودرو های گرانقیمت در تصادفاتی که مقصر نیستند ، تنها می توانند یک چهارم کل خسارت خود ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

به تازگی قانون جدیدی در رابطه با بیمه شخص ثالث تصویب شده که به موجب این قانون دارندگان خودرو های گرانقیمت در تصادفاتی که مقصر نیستند ، تنها می توانند یک چهارم کل خسارت خود را توسط بیمه شخص مقصر دریافت کنند.

این یعنی طبق قانون جدید بیمه مرکزی ، این خودرو ها در سقف خسارت می توانند تنها 50 درصد حداکثر بیمه ماه های حرام (امسال 252 میلیون تومان) را دریافت کنند. البته محاسبه میزان حداکثر خسارت چنان که به نظر می رسد ساده نیست و یک مثال احتمالا بتواند به درستی توضیح کاملی را به خوانندگان بدهد.

bime-2

اگر خودروی مورد نظر که در این تصادف به آن خسارت رسیده و قصد دارد از بیمه طرف مقصر استفاده کند ، قیمتی حدود 500 میلیون تومان داشته باشد ، پس می تواند تنها از یک چهارم میزان تعیین شده استفاده کند.

چراکه قیمت خودرو چهار برابر 126 میلیون تومان تعیین شده است و خسارت آن نیز یک چهارم محاسبه خواهد شد. این یعنی چنانچه خسارت وارده 40 میلیون تومان برآورده شود ، بیمه موظف به پرداخت 10 میلیون تومان برای جبران خسارت است.

کل این ماجرا باعث خواهد شد که این دسته از مالکان خودرو های گران قیمت مجاب به خرید بیمه بدنه کامل شوند و برای تامین مابقی خسارت دست به دامان این نوع بیمه باشند.

bime-3

البته حداکثر رقم 126 میلیونی در حال حاضر ثابت است و چنانچه نرخ دیه در سال های آینده افزایشی داشته باشد ، این نرخ از بیمه خودرو های گران قیمت نیز به همان تناسب افزایش خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    چیزی که من برداشت کردم
    126/500=.25
    40*.25=10
    ؟؟؟؟
    یا اینکه کلا در هر صورت 1/4 خسارت رو میده؟

  • امیر رحیمی
    امیر رحیمی | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    خیلی قانون خوبیه.
    چند وقت پیش یکی از آشناها با یک ماشین لوکس تصادف کرده بود. دقیق یادم نیست ولی حدودی میگم، حدود ۳۰ تومن خسارتش بود، بیمه حدود ۸ تومن میداد. بعد باقیش رو باید همین بنده خدا میداد. رقمارو تقریبی گفتم دقیق یادم نیس.

    تصادف اسمش روشه. تصادفه! خواه ناخواه اتفاق می‌افته. یکی دیگه ماشین لوکسشو سوار میشه، یک بدبخت بیچاره با یک پراید درب و داغون باهاش تصادف می‌کنه باید کل زندگیشو بده خسارت .
    خسارت این ماشینای لوکس باید پای خودشون باشه

    • Alireza najand
      Alireza najand | ۲ دی ۱۳۹۷

      امیدوارم خودت یه روزی یکی از این ماشین های لوکس رو با کار و زحمت فراوان بخری و بعد یه راننده بی مبالات با پراید داغونش بهت بزنه اونوقت بیا از این قانون تعریف کن

  • daneshju
    daneshju | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    دوباره تیتر فریب دهنده از دیجیاتو ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی