ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ برای پاسخگویی به شکایتی 2 میلیارد دلاری در دادگاه حاضر می شود

مارک زاکربرگ در تاریخ 28 دی ماه در دادگاهی حاضر خواهد شد و در برابر اتهام وارد شده مبنی بر دزدی بودن تکنولوژی مورد استفاده در استارتاپ آکیلس VR مورد پرسش قرار خواهد گرفت. زاکربرگ در ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۶ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

مارک زاکربرگ در تاریخ 28 دی ماه در دادگاهی حاضر خواهد شد و در برابر اتهام وارد شده مبنی بر دزدی بودن تکنولوژی مورد استفاده در استارتاپ آکیلس VR مورد پرسش قرار خواهد گرفت.

زاکربرگ در سال 2014 و با پرداخت 2 میلیارد دلار، آکیلس VR را به تصاحب خود در آورد اما اکنون بیش از دو سال است که توسط کمپانی «زنیمکس» مورد اتهام قرار گرفته است.

گفتنی است در مرکز اتهامات «جان کارمک» قرار گرفته که پیش از این با همکاری «زنیمکس» کمپانی بازی سازی «id Software» را اداره می کرد و به عنوان مغز متفکر پشت بازی های «DOOM» و «Quake» شناخته می شود.

همچنین پس از زاکربرگ، «پالمر لاکی» یکی از مؤسسین آکیلس در این هفته به دادگاه خواهد رفت و در جایگاه شهود قرار خواهد گرفت تا به اتهام وارد شده پاسخ دهد.

مشکل از آنجا شروع شد که طبق گفته کمپانی «زنیمکس» مدیران آکیلس پس از استخدام «کارمک» و پنج نفر دیگر از کارکنان شرکت «id Software» به صورت آگاهانه نرم افزار و رازهای تجاری آنها را مورد سرقت قرار داده اند.

در همین راستا «تونی سامی» یکی از وکلای «زنیمکس»، از مالکیت آکیلس توسط فیسبوک به عنوان «بزرگترین سرقت تکنولوژی در تاریخ» یاد کرده است.

در مقابل یکی از سخنگویان آکیلس گفته:

آکیلس و مؤسسان آن زمان و بودجه عظیمی را برای توسعه VR سرمایه گذاری کردند و ما معتقدیم که تکنولوژی ما می تواند شیوه ارتباط افراد با یکدیگر را به طور کلی دگرگون سازد. ما متأسف هستیم که کمپانی «زنیمکس» پرونده ای را تشکیل داده و سعی دارد تا از فناوری که آنها بصیرت، تخصص و شکیبایی لازم برای ساخت آن را نداشته اند، بتواند درآمدی کسب کند.

مارک زاکربرگ، لاکی، آیریب و دیگر کارکنان اصلی آکیلس قرار است در طول سه هفته در دادگاه حاضر شده و به اتهام وارده پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی