ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه پایدار کروم 56 برای ویندوز، مک و لینوکس منتشر شد

بالاخره نسخه 56 مرورگر گوگل کروم برای ویندوز، مک و لینوکس همراه با قابلیت هایی جدید از راه رسید. در کروم 56 بعضی از مشکلات امنیتی نسخه های قدیمی تر برطرف شده و حالا HTML5 ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

بالاخره نسخه 56 مرورگر گوگل کروم برای ویندوز، مک و لینوکس همراه با قابلیت هایی جدید از راه رسید. در کروم 56 بعضی از مشکلات امنیتی نسخه های قدیمی تر برطرف شده و حالا HTML5 به طور پیش فرض برای کلیه کاربران فعال گردیده است. مضاف بر این کلیه وبسایت های HTTP هم در نوار آدرس مرورگر تحت عنوان غیر ایمن علامت گذاری می شوند.

گفتنی است که HTML5 از ماه گذشته فقط برای تعداد اندکی از کاربران به طور پیش فرض فعال شده بود، اما این موضوع حالا شامل کلیه کاربران مرورگر شده و استفاده از آن برای بارگذاری صفحات فلش می تواند به تجربه ای بهتر و امن تر از وبگردی منجر شود.

اما کروم 56 از منظر امنیتی هم ارتقاء یافته و حالا علامت گذاری سایت های HTTP نا امن را به طور کامل انجام می دهد. گوگل جهت تشویق صاحبان وبسایت ها به استفاده از پروتکل امن HTTPS، از ماه گذشته صفحه های HTTP که طالب رمز عبور و اطلاعات مهم کاربران هستند را تحت عنوان غیر ایمن علامت گذاری می کند.

خبر خوب دیگر این که کاربران کروم 56 در مک حالا می توانند در محیط این مرورگر فایل های صوتی FLAC را نیز پخش نمایند. البته رابط کاربری مدیا پلیر ساده ای که برای این کار در گوگل کروم قرار گرفته همچنان تغییری به خود ندیده است.

از دیگر قابلیت ها می توان به اضافه شدن API Web Bluetooth اشاره کرد که می گذارد اپلیکیشن های تحت وب در اندروید، مک و سیستم عامل کروم با دستگاه های بلوتوثی نزدیک به خود ارتباط برقرار کنند. آخرین نسخه گوگل کروم برای دسکتاپ را می توانید همین حالا دریافت کنید، و نسخه های اندروید و Chrome OS آن نیز به زودی از راه می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی