ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ثبت 2500 کانال تلگرامی در سامانه وزارت ارشاد خبر داد

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی طی همایش پیشگیری از سرقت علمی که اخیراً برگزار گشته، خبر از ثبت نام 2500 کانال تلگرامی در سامانه وزارت ارشاد داده و می گوید: «با توجه به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی طی همایش پیشگیری از سرقت علمی که اخیراً برگزار گشته، خبر از ثبت نام 2500 کانال تلگرامی در سامانه وزارت ارشاد داده و می گوید: «با توجه به اینکه بزرگ ها (کانال های بزرگ) ثبت نام کرده اند، معتقدم برای شروع خوب بوده است.»

فیروزآبادی در ادامه اشاره نموده «کانال های ثبت نام کرده، از سیاست های تشویقی از جمله تبلیغات و اخذ پروانه نقش فرهنگی برخوردار می شوند که البته بحث تبلیغات هنوز به تصویب نرسیده است.»

دبیر شورای عالی فضای مجازی در بخشی دیگر از سخنانش گفته است کانال هایی که ثبت نام نکنند، به مرور زمان به دلیل غیرقانونی بودن، با معذوریت مواجه خواهند شد. اما شاید سوال اساسی این باشد که با کانال های تلگرامی که مدیریت آنها در خارج از کشور انجام می شود چگونه برخوردار خواهد شد. فیروزآبادی در پاسخ به این سوال می گوید که پیگیری جرایم، برعهده پلیس فتا بوده و تلگرام نیز در حوزه جرایم بین المللی از خود همکاری نشان می دهد.

همانطور که احتمالاً از پیش در جریان هستید، مصوبه ساماندهی کانال های تلگرامی تا به امروز بارها دچار تغییر شده؛ در واقع ابتدا گفته شد که کانال های تلگرامی با بیش از 5 هزار کاربر در صورت عدم ثبت نام مسدود می شوند و بعداً اعلام شد کانال های ثبت نام نشده، با مسدودیت مواجه نمی گردند. اما حالا فیروزآبادی می گوید که این مصوبه مکتوب بوده و به سازمان ها نیز ابلاغ شده است.

شاید بد نباشد اگر مسئولین شورای عالی فضای مجازی به شفاف سازی بیشتری پرداخته و منظور از معذوریت و نیز چگونگی برخورد با کانال های غیرقانونی را شرح دهند؛ امری که هنوز مشخص نیست به صورت مستقیم از سوی تلگرام انجام می شود یا پلیس فتا تدابیری برای تحقق آن در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Old laptop
    Old laptop | ۷ بهمن ۱۳۹۵

    تا اگر احتمالا حرف سیاسی نامربوطی زدند فورا اخطار بگیرند.

  • Seraj
    Seraj | ۷ بهمن ۱۳۹۵

    اسم کانالا بزرگتونم میگین یا فقط شو میدین؟؟ ?

مطالب پیشنهادی