ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به عضویت رسمی گروه «مشارکت در هوش مصنوعی» درآمد

اپل رسماً به گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی پیوست، گروهی که بزرگانی همچون گوگل، فیسبوک، آمازون، آی بی ام و مایکروسافت را در خود می بیند. مجموعه مذکور که «مشارکت در AI» نام دارد، با این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

اپل رسماً به گروه تحقیقاتی هوش مصنوعی پیوست، گروهی که بزرگانی همچون گوگل، فیسبوک، آمازون، آی بی ام و مایکروسافت را در خود می بیند.

مجموعه مذکور که «مشارکت در AI» نام دارد، با این هدف شکل گرفته که توسعه ایمن و اخلاقی هوش مصنوعی را تضمین کند تا دیگر نگران سناریوهای کابوس واری همچون شورش ربات ها علیه انسان نباشیم، موضوعی که بارها توسط اندیشمندان بزرگی از جمله استیون هاوکینگ یا میلیاردر برجسته ای مانند ایلان ماسک مطرح شده بود.

تام گروبر رئیس بخش توسعه سیری و نماینده اپل در گروه «مشارکت در هوش مصنوعی»

«تام گروبر» رئیس بخش پیشرفته توسعه سیری، دستیار شخصی اپل، در بیانیه ای اعلام کرد:

خوشحالیم که بزرگان صنعت حول محور یکی از بزرگ ترین فرصت ها و چالش های به وجود آمده به واسطه پیشرفت یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، گرد هم آمده اند.

ما معتقدیم حضور در این مجموعه و فعالیت در آن، هم برای اپل و هم برای مشتریان محصولات ما سودمند خواهد بود. ما نقشی فعال در توسعه این حوزه خواهیم داشت و با گروهی در تعامل هستیم که در روند پیشرفت AI، حریم شخصی و امنیت مصرف کنندگان را نیز در نظر می گیرد.

گفتنیست گروه «مشارکت در هوش مصنوعی» رسماً از ماه سپتامبر سال 2016 آغاز به کار کرد و از همان ابتدا، جای خالی شرکت بزرگی همچون اپل در آن به چشم می خورد.

این نهاد غیر انتفاعی در پایگاه اینترنتی رسمی خود نوشت:

اپل به عنوان یکی از اعضای رسمی به گروه مشارکت در هوش مصنوعی پیوست. این کمپانی از آغاز تشکیل مجموعه با ما همکاری می کرد، اما خوشحالیم که اکنون عضویت آنها به صورت رسمی درآمده و در کنار آمازون، فیسبوک، گوگل/دیپ مایند، آی بی ام و مایکروسافت قرار می گیرد.

لازم به ذکر است خبر تأیید عضویت رسمی اپل در این نهاد، دقیقاً یک روز پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر تصمیم اهالی کوپرتینو برای قدم گذاشتن در مجموعه مورد بحث اعلام شد. نخستین نشست عمومی هیئت متولیان گروه «مشارکت در AI» سوم فوریه (پانزدهم بهمن ماه) برگزار می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ‌?‌?‌?‌?‌? _‌?‌?‌?
    ‌?‌?‌?‌?‌? _‌?‌?‌? | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    احتمالا سامسونگ هم عضو میشه

مطالب پیشنهادی