ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مؤسس گوگل به تجمع اعتراضی ضد ترامپ در فرودگاه سن فرانسیسکو پیوست

پس از صدور فرمان رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور مسلمان به خاک ایالات متحده، معترضین به این قانون در فرودگاه های مختلف این کشور گرد هم آمدند و سرگئی برین ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

پس از صدور فرمان رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان چند کشور مسلمان به خاک ایالات متحده، معترضین به این قانون در فرودگاه های مختلف این کشور گرد هم آمدند و سرگئی برین بنیانگذار گوگل و رئیس کنونی آلفابت نیز در بین افراد حاضر در فرودگاه بین المللی سن فرانسیسکو مشاهده شد.

اگرچه برین اعلام کرد حضور او در فرودگاه SFO کاملاً شخصی بوده و نمی خواهد در این رابطه اظهار نظر کند، اما ظاهراً در گفتگو با یکی از خبرنگاران فوربز اظهار داشته «دلیل حضورم در فرودگاه این است که من هم یک مهاجر هستم.»

لازم به ذکر است خانواده برین در سال 1979 از اتحاد جماهیر شوروی به ایالات متحده پناه آوردند، و ساندار پیچای مدیرعامل گوگل نیز یک مهاجر محسوب می شود. پیچای دیروز در نامه ای به کارکنانش اعلام کرد «در مورد این دستور بسیار ناراحتیم. دیدگاه ما در مورد مهاجرین همواره روشن و شفاف بوده و از این به بعد نیز همینطور خواهد بود.»

در همین رابطه، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا نیز توییت هایی را در مخالفت با فرمان رییس جمهور آمریکا منتشر ساخت و گفت این اقدام، روش مناسبی برای رفع چالش های کشور نیست و بسیاری از افرادی که مشمول این قانون شده اند، مستحق این برخورد نیستند.

البته این اظهار نظر محتاطانه ماسک مورد انتقاد کاربران قرار گرفته. آنها معتقدند او باید اعتراض شدیدتری به این موضوع می کرد، اما به نظر می رسد حضور ماسک در تیم مشاوره اقتصادی ترامپ، او را از مخالفت آشکار باز می دارد.

گفتنیست بسیاری از سران کمپانی های برجسته آمریکایی نسبت به اجرایی شدن قانون منع مهاجرت ترامپ اعتراض کرده اند و اگرچه برخی همچون ایلان ماسک احتیاط را در پیش گرفتند، بعضی دیگر از جمله «رید هستینگز» مدیرعامل نتفلیکس مخالفت آشکار خود را با این اقدام اعلام نمودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • محمد امین
    محمد امین | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    چی میگی گروه های اسلامی خیلی وقته مخالفت خودشونو با داعش اعلام کردند تظاهرات مال این موقعیت نیست داعش همه جا به عنوان گروه تروریستی شناخته می شه تو چته خود بعد خود دولت امیکاست و.. مقصر تشکیل داعشه افراطی بودن ربط به مذهب نداره ربط به شخصیت آدم داره که فرق خیلی از شما با افراد افراطی مذهبی اینکه شما ورژن غیر مذهبی هستید اونا مذهبی

  • سپهر هدایت
    سپهر هدایت | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    آمریکا میخواد بعد از بحران اقتصادی که برای او و کل جهان اتفاق افتاد و مجبور شد از خیلی از چیزها دست بکشد. حالا که اقتصادش دوباره سرپا شده و از بحران بیرون اومده و دلارش رشد کرده. اون کم کاریهای قبلش را میخواد جبران کند.
    یکی از اونا همین قانون مهاجران است. که اگر بخواد فرض کنیم خاورمیانه را دوباره از دست روس و انگلیس بیرون بکشه و داعش و خرف ا... را از بین ببره باید ابتدا کشور خودش را پاکسازی بکنه و کسایی که احتمالش هست تروریست باشه را پاک کنه و بعد بیاد منطقه، که کشور خودش مورد تهاجم واقع نشود. این نیست که فکر کنیم داره مهاجم ها را بیرون میکنه. بلکه داره کسایی که احتمال تروریست بودنشون هست را بیرون میکند. تا خطرات تروریستی را به حداقل ممکن برسونه. که این شناسایی تقریبا ظاهرا ۹۰ روز زمان لازم هست.

    مثلا بخواد به جنگ سوریه پایان بده، کسایی که از داعش و خرف ا... وارد آمریکا شدند که اگر آمریکا اقدامی انجام داد اونا هم در کشور آمریکا اقدام به بمب گذاری و غیره کنند. پس اول کشورش را از اینا پاکسازی میکنه، بعد میاد اصلاحات منطقه ای را اجرا میکند.

    یه سری ها هم که اعتراض میکنند هدفشون این هست که این سیاست به تندروی جلو نرود و باعث شود کل مهاجران زیر سوال برود. به قولی حواسشون را جمع کنند.

    • امیر مرزبان
      امیر مرزبان | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

      اگر قرار بر جلوگیری از تروریسم و امنیت آمریکا هس که باید این لیست تغییر کنه. جای عربستان و پاکستان و افغانستان و مصر هم خالیه.اتباع این کشورا بار ها حمله های تروریسای داشتن اما ایرانیا هرگز

  • mj
    mj | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    اینا چون کارگر مفت میخوان موافق مهاجر هستن

    • hamid_hk
      hamid_hk | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

      ترامپ هنوز گرمه حالیش نیست. نصف الکترونیک آمریکا رو ایرانیای اونجا می گردونن (بهزاد رضوی، علی حاجی میری، نیکنژاد و ..) البته چون رشته من الکترونیکه میگم وگرنه شاید بقیه رشته ها هم مخ هاش ایرانی باشن.

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    #f...k_you_mr.trump

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی