ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحاد بزرگان صنعت فناوری؛ نامه معترضانه گوگل، اپل و فیسبوک خطاب به ترامپ

کمتر پیش می آید که کمپانی های رقیب ساکن سیلیکون به صورت یک تیم ظاهر شوند اما با دستور ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران 7 کشور مسلمان، این اتفاق رخ داده و بزرگ ترین ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

کمتر پیش می آید که کمپانی های رقیب ساکن سیلیکون به صورت یک تیم ظاهر شوند اما با دستور ترامپ مبنی بر منع ورود مهاجران 7 کشور مسلمان، این اتفاق رخ داده و بزرگ ترین نام های صنعت فناوری با هم همکاری کرده و به شکل های گوناگون مخالفت خود با فرمان رئیس جمهور جدید آمریکا را نشان می دهند.

طبق گزارش های منتشر شده یک گروه از کمپانی های مذکور که در میان آنها نام بزرگانی چون اپل، گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و اوبر به چشم می خورد، نامه ای را در مخالفت به فرمان ترامپ آماده کردند.

در بخشی از نامه مورد اشاره آمده است:

ما تصمیم شما مبنی بر سخت گیری در پذیرش مهاجران با توجه به مشکلات امنیتی دنیای امروز را درک می کنیم اما نگرانیم که فرمان اجرایی اخیر شما سبب تحت تأثیر قرار گرفتن مهاجران دارای ویزا شود که در آمریکا به سختی کار می کنند و در موفقیت کشورمان مشارکت دارند. از منظر اقتصاد جهانی، استمرار در جذب بهترین و با استعدادترین افراد از سرتاسر جهان امری مهم و ضروری است.

شرکت های پیشرو در حوزه فناوری در این نامه به تأکید بر آمادگی خود برای کمک به ترامپ برای انجام تغییرات لازم و منطقی پرداخته اند و گفته اند:

رحم و دلسوزی در جامعه ما عنصری است که آن را از دیگر کشورها مستثنی می کند و ما متعهد هستیم که به شما در راه بررسی درخواست های ثبت شده در برنامه پذیرش مهاجرین کمک کنیم. در حالی که فرآیندهای امنیتی همیشه می بایست موجب پیشرفت و ارزیابی دائمی شود، تعلیق مهاجرت نمی تواند راه و روش مناسبی باشد.

فرمان اجرایی منع ورود مهاجران از کشورهای ایران، عراق، سومالی، سودان، لیبی، سوریه و یمن باعث واکنش نشان دادن مدیر عامل های کمپانی های حوزه تکنولوژی شده و حتی گوگل مبلغ چهار میلیون دلار را برای کمک به مهاجران یاد شده اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • 312
    312 | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

    من حرشب دارم میرم و میام خیلی راحت ولی میرسم لب مرز بابام از خواب بیدارم میکنه ای بسوزه پدراین بی پولی خخخخخ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی