ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت از دولت ترامپ می خواهد به کارکنانش اجازه ورود بدهد

مایکروسافت در ادامه مخالفت های آشکار خود با فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا، امروز مستقیماً از دولت ترامپ درخواست کرده تا برای کارمندانش و اعضای دیگر شرکت های تکنولوژی که ویزای معتبر در اختیار دارند، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

مایکروسافت در ادامه مخالفت های آشکار خود با فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا، امروز مستقیماً از دولت ترامپ درخواست کرده تا برای کارمندانش و اعضای دیگر شرکت های تکنولوژی که ویزای معتبر در اختیار دارند، استثناء قائل شود.

«برد اسمیت» مدیر بخش قانونی مایکروسافت در وبلاگ رسمی این کمپانی اظهار داشت دولت ایالات متحده باید افراد شناخته شده که نیاز مبرمی به حضور در پست های حرفه ای خود دارند را مشمول قانون منع مهاجرت نسازد.

اسمیت می گوید 76 کارمند مایکروسافت و 41 نفر از وابستگان آنها که ویزای غیرمهاجرتی در اختیار داشته و به آنها اجازه زندگی در ایالات متحده داده شده بود، تحت تأثیر فرمان فوق قرار گرفته اند. او همچنین اظهار داشت در قانون اجرایی ترامپ ماده ای وجود دارد که بررسی موردی و صدور ویزا برای برخی افراد تحت شرایط خاص را میسر می سازد.

درخواست مایکروسافت برای صدور مجوز ورود ویژه، افرادی را در بر می گیرد که ویزای کاری یا دانشجویی آمریکا را دریافت کرده و هیچگونه جرمی را مرتکب نشده اند، و در مدت مشخص به کشورهای تعیین شده از سوی ترامپ باز نمی گردند.

به گفته اسمیت، این قبیل افراد به خاطر نقشی که در صنایع و کمپانی های آمریکا ایفا می کنند، مشمول تبصره «منافع ملی» خواهند شد و بنابراین می توان آنها را از قانون اجرایی مورد بحث مستثنی کرد.

گفتنیست درخواست اهالی ردموند برای کارکنان خودش، بدین معنا نیست که آنها با اجرای قانون منع مهاجرت در حالت کلی موافقند. مایکروسافت از زمان صدور فرمان ترامپ به طور آشکار با آن مخالفت کرده و اکنون قصد دارد همین روند را در دو جبهه ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی