ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

شما انتخاب کنید؛ پژو 206 صندوق دار یا تندر 90 دست دوم

پس از گذشت 4 مرحله از سری نظرسنجی های دیجی لیگا، حالا نوبت به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها رسیده است، جایی که از میان هشت خودرو اولیه تنها 4 خودرو در میدان رقابت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

پس از گذشت 4 مرحله از سری نظرسنجی های دیجی لیگا، حالا نوبت به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها رسیده است، جایی که از میان هشت خودرو اولیه تنها 4 خودرو در میدان رقابت باقی مانده اند و انتخاب بین شرکت کنندگان کمی سخت شده است.

قبل از پرداختن به اولین رقابت از مرحله نیمه نهایی به سراغ بررسی نتیجه آخرین نظر سنجی مرحله اولیه می رویم، جایی که ساینا اتوماتیک از پس پژو 206 تیپ 2 بر نیامد و به راحتی مغلوب حریف نامدار و کهنسال خود شد.

آنطور که در نتایج سایت و کانال تلگرامی دیجیاتو مشخص است ساینا به شکل میانگین موفق به جلب نظر 20 درصد شرکت کنندگان شده است و 80 درصد پژو 206 تیپ 2 دنده دستی را به ساینا اتوماتیک ترجیح داده اند.

این نتیجه به نوعی می تواند بیانگر ناامیدی و بدبینی مشتریان نسبت به خودروهای ساخت داخل جدید باشد، در واقع به شکل معمول یک هاچ بک جدید با گیربکس اتوماتیک و قیمت مناسب (که البته به شکل رسمی اعلام نشده است) باید نسبت به پژو 206 نسبتا بی کیفیت و بسیار قدیمی ایران خودرو جذاب تر باشد.

اما دید عموم جامعه به خودروهای جدید و سره هم بندی شده جدید سایپا آنچنان منفی است که حتی پیش از اعلام رسمی مشخصات نیز کوچکترین امیدی به نزدیک بودن رقابت این محصول تازه با خودروهای قدیمی دیده نمی شود.

حال به سراغ اولین مرحله از دو رقابت نیمه نهایی می رویم، جایی که بنا به رای های شما تندر 90 دست دوم پس از شکست دادن ساینا به مرحله نیمه نهایی راه یافته است و از طرف دیگر پژو 206 صنوق دار نیز با حذف برادر ارزان سازی شده اش (رانا) وارد رقابت با تندر دست دوم شده است.

معرفی دو خودرو توضیح مکررات است و تنها می توان گفت که تندر 90 دست دوم به شکل قابل توجهی ارزان قیمت تر از پژو 206 صندوق دار در بازار پیدا می شود.

مشخصات پیشرانه 2 خودرو به یکدیگر نزدیک است، موتور 1.6 لیتری پژو 206 یارای تولید 105 الی 110 اسب قدرت (بنا به منابع مختلف) را دارد و تندر 90 نیز با موتوری 1.6 لیتری در حدود 106 اسب بخار قدرت را به گیربکس تحویل می دهد.

ترمز های 206 صندوق دار در هر چهار چرخ به صورت دیسکی است اما تندر 90 هنوز برای چرخ های عقب از ترمز های کاسه ای بهره می برد، با این حال می توان ایمنی هر دو خودرو را تقریبا در یک سطح (در حدود 3 ستاره ایمنی در سال های تولید در اروپا) توصیف کرد.

شاید از مهمترین ترین تفاوت های کاربردی دو خودرو بتوان به کابین و اتاق جادارتر تندر 90 و کیفیت نسبی بیشتر آن در مقایسه با پژو 206 اشاره کرد، اما در مورد امکانات بیشتر پژو 206 تیپ پنج (نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک) و طراحی ظاهری و داخلی بهتر آن در مقابل چهره قدیمی و زشت تندر 90 نیز شکی وجود ندارد.

همچینن هندلینگ پژو 206 صندوق دار نیز بی تردید بهتر از تندر 90 است و این موضوع از تفاوت ساختار مهندسی محور عقب و مرکز ثقل بالاتر تندر 90 نشات می گیرد که این خودرو را بیشتر از جاده، برای رانندگی خارج جاده ای مناسب کرده است.

در نهایت تصمیم با شماست که در این قیاس سخت، جذابیت های کوتاه مدت و ظاهری 206 صندوق دار را به کیفیت بلند مدت تندر 90 ترجیح می دهید یا کارکرده بودن تندر 90 زشت و ملال آور باعث نمی شود که ریسک خرید پژو 206 را به جان بخرید؟

[poll id="6"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • امیر مرزبان
    امیر مرزبان | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    توی ماشینای داخلی تندر نود از همش بهتره. ۲۰۶دیگه کیفیت قبل رو نداره

  • goyban
    goyban | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    خب وقتی قراره بین این دوتا ماشین یکیو انتخاب کرد و متاسفانه کیفیت ۲۰۶ دیگه خوب نیست و باید بری مدل زیر ۹۰ پیدا کنی خب با توجه به اینا تندر ۹۰ دست ۲ با قیمت ۲۰۶ صندوق دار صفر خیلی چیز خوبی از آب در میاد پس صد در صد نتیجه میشه خرید تندر ۹۰ دست ۲

  • @Deep_App
    @Deep_App | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    من دوچرخه آساک رو انتخاب میکنم

  • alo shop
    alo shop | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    100 در 100 ال نود دست دوم

  • milad
    milad | ۷ اسفند ۱۳۹۵

    ONLY 206 SD

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی