ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظر اولیه استیو جابز درباره «جنیوس بار»: احمقانه است، هرگز جواب نمی دهد

اپل با معرفی «Genius Bar» چگونگی رسیدگی به امور مشتریان و تعمیرات محصولات را دستخوش تحول کرد و این روزها کاربران آیفون و مک نیازی ندارند در صف های نوبت دهی طولانی مدت مراکز خدمات ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

اپل با معرفی «Genius Bar» چگونگی رسیدگی به امور مشتریان و تعمیرات محصولات را دستخوش تحول کرد و این روزها کاربران آیفون و مک نیازی ندارند در صف های نوبت دهی طولانی مدت مراکز خدمات رسانی منتظر بمانند، بلکه کافی است به فروشگاه اپل رسمی محلشان مراجعه نمایند.

همانطور که می دانید جنیوس بار ایستگاه ردیفی از متخصصین پشتیبانی و تعمیرات محصولات اپل است که هر کدام از آنها دارای مدرک و گواهی خاص و تعلیم دیده هستند.

اما گفتگوی «ران جانسون» مدیر سابق مجموعه فروشگاه های فیزیکی اپل با رسانه ReCode نشان می دهد ایده جنیوس بار به همین سادگی ها هم پذیرفته نشده و با چالش های خودش همراه بوده است.

به یاد دارم زمانی که به دفتر استیو جابز فقید رفتم و در مورد ایده جنیوس بار سخن گفتم، او فوراً واکنش نشان داد و بلند گفت «احمقانه است؛ چنین روشی هرگز جواب نمی دهد».

«ران شاید تو ایده درستی داشته باشی، اما هرگز کسی که تکنولوژی می داند نمی تواند با مردم ارتباط برقرار کند. همه آنها خوره (Geek) هستند. بهتر است نامش را گیک بار بگذاری.»

من هم پاسخ دادم استیو جوانان امروزی که سنین 20 سالگی خود را سپری می کنند، در دنیای متفاوتی قرار دارند؛ همه آنها تکنولوژی می دانند و در عین حال در جامعه حضور دارند. این جوانان در فروشگاه مشغول به کار خواهند شد.

حالا جنیوس بار یکی از ارکان اصلی فروشگاه های فیزیکی اپل محسوب می شود و هنگامی که جابز از راه اندازی نخستین شعبه آن سخن می گفت، تاکید داشت که از این پس فروشگاه های کوپرتینویی صرفاً محلی برای خرید نخواهند بود، بلکه مکانی هستند برای سپری کردن زمان و کنار هم بودن.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omid99
    omid99 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    تیتر بعضی مطالب سایت ها در مورد استیو جابز به گونه ای است که خواننده فکر میکنه تمام مطالب و پیش بینی ها و گفتگوهای استیو جابز وحی خداوند بوده و امکان نداره مطلبی را بگه و در آینده به حقیقت نرسه!! بابا اون هم یه آدم بوده مثل همه آدمها فقط پشتکار و نبوغش مقداری بیشتر از مردم عادی بوده . فقط همین

  • cooper
    cooper | ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

    صداي دهل از دور خوشه! قبلش بايد وقت بگيري، كلي هم علافت ميكنن ولي جدا كارتو همون يه بار راه ميندازن!

مطالب پیشنهادی