ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یاهو آخرین میخ را بر تابوت ماریسا میر کوبید

یاهو شب گذشته رسماً اعلام کرده که با جلوتر رفتن قرارداد فروش به «ورایزن»، ماریسا میر نیز از سمت خود کناره خواهد گرفت. «Altaba»، کمپانی هولدینگی که در ادامه شکل خواهد گرفت وظیفه مدیریت باقی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

یاهو شب گذشته رسماً اعلام کرده که با جلوتر رفتن قرارداد فروش به «ورایزن»، ماریسا میر نیز از سمت خود کناره خواهد گرفت. «Altaba»، کمپانی هولدینگی که در ادامه شکل خواهد گرفت وظیفه مدیریت باقی مانده های بخش عملیاتی یاهو را بر عهده می گیرد.

خانم میر در ازای خروج خود از یاهو پاداشی ۲۳ میلیون دلاری کسب می کند که از این مقدار، رقمی برابر با ۲۰ میلیون دلار مربوط به سهم خروج او از یاهو می شود، ۳ میلیون دلار دریافتی نقد خواهد داشت و ۲۵ هزار دلار نیز مرتبط با پوشش های پزشکی خود دریافت می کند.

این جزییات از طریق ارائه اسنادی از طرف یاهو به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده منتشر شده اند و در آنها ذکر گشته که ماریسا میر در صورتی ارقام مورد بحث را دریافت می کند که یا قرارداد او بدون دلیل فسخ شود یا خود میر قراردادش را با بیان «یک علت مناسب» به اتمام رساند.

اگرچه خانم میر پیشتر بیان کرده بود که می خواهد در یاهوی پس از تملک ورایزن باقی بماند، اما خود یاهو در ژانویه عنوان کرده بود که مدیر عاملش در از سمت شغلی و همچنین هیات مدیره این کمپانی استعفا خواهد داد. در نتیجه هنوز کاملاً مشخص نیست که ماریسا میر در یاهوی پس از تملک توسط ورایزن، چه نقشی ایفا می کند.

رکورد بزرگترین هک تاریخ با گزارش هک شدن بیش از یک میلیارد کاربر به یاهو تعلق دارد و همین مسئله سبب شد تا ابتدا تصور شود که ورایزن پیشنهاد خرید یاهو را پس می گیرد. این در حالی بود که ماه گذشته میلادی، رقم توافقی این دو شرکت از ۴.۸ میلیارد دلار به ۴.۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد که علت اصلی آن را می توان خبرساز شدن بزرگترین هک تاریخ قلمداد کرد.

ماریسا میر که ثروت کنونی اش بالغ بر ۴۳۰ میلیون دلار گزارش شده، به علت فاش شدن خبر گسترده ترین هک تاریخ اعلام کرده بود که پاداش سال ۲۰۱۶ و سهام های مربوط به سال ۲۰۱۷ که به او تعلق می گرفته را دریافت نمی کند و دستور داده تا آنها میان کارمندان یاهو توزیع شوند؛ پاداش هایی که جمع آنها به ۱۴ میلیون دلار می رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • بهداد
    بهداد | ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

    آفتیه این مریسا ... مثل بختک میمونه هر جا بره تا بدبخت نکنه دست بردار نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی