ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کوپه های زیر 30 هزار دلار در بازار جهانی، از سراتو تا موستانگ

بازار خودروهای کوپه در سال های اخیر تغییر و تحولات بسیار زیادی به خود دیده است. در گذشته هر اتومبیلی که دارای دو در بود، کوپه نامیده می شد؛ اما در حال حاضر شاهد تردد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

بازار خودروهای کوپه در سال های اخیر تغییر و تحولات بسیار زیادی به خود دیده است. در گذشته هر اتومبیلی که دارای دو در بود، کوپه نامیده می شد؛ اما در حال حاضر شاهد تردد کوپه های چهار در یا حتی شاسی بلندهای کوپه نیز هستیم.

با وجود این هنوز کوپه های دو در سنتی طرفداران خاص را داشته و مدل هایی توسط برخی سازندگان تولید می شود. در این مطلب قصد داریم نگاهی به برخی از کوپه های محبوب که قیمتی زیر 30 هزار دلار دارند، داشته باشیم.

فورد موستانگ | قیمت: 26,085 دلار

این روزها هر جا که سخن از خودروهای عضلانی باشد، نام موستانگ نمی درخشد! بلکه بی درنگ طراحی بحث برانگیز فیس لیفت 2018 به ذهن خطور می کند!

موستانگ کنونی در محدوده زیر 30 هزار دلار با دو پیشرانه ارایه می شود. ارزان ترین نسخه که قیمتی برابر با 26,085 دلار دارد، به یک موتور V6 مجهز شده و تا پایان امسال بر روی خط تولید قرار خواهد داشت.

دیگر نسخه موجود یعنی موستانگ چهار سیلندر اکوبوست در ازای 310 اسب بخار قدرت، 27,095 دلار از مشتریان طلب خواهد کرد. با حدود سه هزار دلار باقیمانده نیز می توان آپشن Performance Package را - که شامل دیفرانسیل لغزش محدود، برخی تزیینات داخلی، تایرهای تابستانی، ترمزهای قوی تر و سیستم تعلیق اسپورت تر می شود - سفارش داد.

شورولت کامارو | قیمت: 26,900 دلار

در بازه قیمتی کمتر از 30 هزار دلار، کامارو با دو موتور ارایه شده؛ یکی نسخه 2 لیتری 4 سیلندر توربو با 375 اسب بخار قدرت و قیمت 26,900 دلار و دیگری نسخه 3.6 لیتری V6 با 335 اسب بخار قدرت که 28,395 دلار قیمت دارد.

نسخه 6 سیلندر با توجه با آپشن اگزوز دو حالته گزینه جذاب تری به نظر می رسد و خوشبختانه از قیمت مناسبی برخوردار است. اگر چه این نسخه تفاوت های ظاهری بسیار کمی با نسخه 4 سیلندر توربو دارد، اما هر گاه که پدال گاز را تا انتها فشار دهید، متوجه تفاوت های باطنی شده و از انتخاب خود ابراز خشنودی خواهید کرد.

داج چلنجر | قیمت: 28,285 دلار

چلنجر در مدل پایه قیمت بالاتری نسبت به دو رقیب اصلی خود دارد. نسخه SXT این خودروی پرطرفدار که 28,285 دلار قیمت گذاری شده، از یک موتور 3.6 لیتری V6 به قدرت 305 اسب بخار  و یک گیربکس 8 دنده خودکار بهره می برد.

این موتور در عمل قابلیت هایی بالایی از خود نشان داده و غرش آن مثال زدنی است. با این حال وقتی آن را با نمونه های شش سیلندر به کار رفته در رقبا مقایسه می کنید، می بینید که راندمان کمتری دارد. ابعاد بزرگ چلنجر نسبت به سایر کوپه ها نیز مساله ایست که شاید باب میل همگان نباشد.

هوندا سیویک | قیمت: 20,025 دلار

مدل پایه سیویک که قیمتی برابر با 20,025 دلار دارد، با یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به قدرت 158 اسب ارایه شده است. این موتور هماهنگی خوبی با گیربکس شش دنده خودکار داشته و رانندگی نسبتا هیجان انگیزی را رقم می زند.

در صورت وجود 22,450 دلار پس انداز بانکی، می توان به سراغ نسخه 1.5 لیتری توربوشارژ رفت. این نسخه در ازای رقم پرداختی 174 اسب بخار قدرت به مالک خود هدیه داده و دارای امکاناتی مثل سانروف، چراغ های مه شکن، رینگ های آلیاژی بزرگ تر و پشتیبانی از سیستم های اپل کارپلی و اندروید اوتو است.

کیا فورته (سراتو) کوپه | قیمت: 20,740 دلار

با پرداخت کمی مبلغ بیشتر نسبت به سیویک، می توان نسخه کوپه فورته یا همان سراتو را خریداری کرد. این خودروی 20,740 دلاری به یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده و توانایی تولید 173 اسب بخار قدرت را دارد.

نسخه 1.6 لیتری توربوشارژ سراتو نیز با 201 اسب بخار قدرت و گیربکس 6 دنده دستی در دسترس است که برای خرید آن باید 21,540 دلار کنار گذاشت. اگر چه سراتو اسپورت ترین گزینه حاضر در این محدوده نیست، اما به دلیل امکانات مناسب، ظاهر جذاب و نیروی کافی موتور می تواند مالک خود را راضی نگه دارد.

تویوتا 86 | قیمت: 27,140 دلار

تویوتا 86 و سوبارو BRZ را می توان جزو معروف ترین دوقلوهای خودرویی نامید؛ چرا که این دو در کنار هم و در یک کارخانه تولید شده و فقط چند تفاوت جزئی با هم دارند.

در زیر کاپوت هر یک از این دوقلوها، یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر به قدرت 205 اسب بخار نصب شده است. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق گیربکس 6 دنده به چرخ های عقب 86 و BRZ فرستاده می شود تا این دو کوپه ژاپنی در ازای رقم پرداختی (به ترتیب 27,140 و 26,315 دلار) تجربه کم نظیری را برای مالک خود به ارمغان بیاورند.

با مبلغ باقیمانده تا سقف 30 هزار دلار می توان پکیج هایی را برای هر دو خودرو سفارش داد. شاید هم برخی دوست داشته باشند به مراجعه به لوازم افترمارکت تغییرات دلخواه را بر روی قسمت های مختلف خودروی خود اعمال کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • armin
    armin | ۵ فروردین ۱۳۹۶

    برای خودشون 26 هزار دلار مثل 26 میلیون ماست یکی از فامیلامون ک تو آمریکاس میگه ک اونجا هر ی دلارشون مسل هزارتومن ماس یعنی اگه اونجا گوشت کیلویی 7 دلار باشه مثل اینه که هفت هزارتونه انقد چیزاشون مفته

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی