ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رویای آمریکایی؛ تجربه رانندگی با نسل هفتم شورولت کوروت در جزیره کیش

نسل هفتم شورولت کوروت برای اولین بار در سال 2013 و در جریان نمایشگاه دیترویت معرفی شد و یکسال بعد یعنی در سال 2014 فروش و عرضه ی آن آغاز شد. طی سفری که برای ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۵ فروردین ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

نسل هفتم شورولت کوروت برای اولین بار در سال 2013 و در جریان نمایشگاه دیترویت معرفی شد و یکسال بعد یعنی در سال 2014 فروش و عرضه ی آن آغاز شد.

طی سفری که برای مسابقات درگ از تهران به مقصد کیش داشتیم تصمیم گرفتیم یک دستگاه شورولت کوروت C7 استینگری زرد رنگ را اجاره کرده تا ضمن حمل و نقل در سطح شهر تجربه ی رانندگی بیشتری را با آن تجربه کنیم.

لازم به ذکر است 3 دستگاه نسل هفتم کوروت در 3 رنگ زرد،قرمز و سفید در جزیره ی زیبای کیش موجود است که در زمان سفر ما،رنگ سفید آن برای حل مشکلات فنی به خارج از جزیره منتقل شده بود و فقط دو رنگ قرمز و زرد آن در شهر دیده می شد.

طراحی نسل هفتم این اتاق تلفیقی از احساس جسارت، غرور و جذبه را به بیننده منتقل می کند. نمای جلو با کاپوتی کشیده همراه است که بخش بزرگی از خودرو را شامل می شود و با خطوط که روی آن قرار دارد به وحشی جلوه دادن کوروت کمک زیادی کرده است،چراغ های اصلی با فرمی زیبا در فرم کلی دماغه جلو جذب شده اند.

در نمای جانبی اولین نکته ای که برای هر بیننده ای سوال برانگیز خواهد بود، نبود دستگیره ی در است. در این مدل کوروت مشابه بی ام و i8 درون یک گودی که روی در دیده می شود دکمه ای است که با فشار آن ضامن در باز شده و می توانید وارد خودرو شوید.

آبشش هایی در این قسمت دیده می شوند که وظیفه دارند دیسک های ترمز را خنک کاری کنند.

نمای عقب با چراغ های مربعی شکل شباهت بسیار زیادی به نسل جدید کامارو دارند با این تفاوت که خطوطی مشکی رنگ در کنار این چراغ ها وجود دارد که در کامارو قابل مشاهده نیست.

مه شکن هایی افقی در دو طرف روی بالاترین قسمت سپر دیده می شوند،مضاف بر اینکه اگزوزهای چهارتایی گرد در میانه ی سپر تصویری هولناک را از نسل هفتم شورولت کوروت پدید آورده اند.

به طور کلی طراحی نسل هفتم شورولت کوروت بسیار زیباتر و جذاب تر از نسل ششم به نظر می رسد و همانند بسیاری از کمپانی ها که طی چند سال گذشته تحول و تغییرات زیادی را در طراحی های خود اعمال کرده اند کوروت نیز به تغییرات فراوانی را در نسل جدید خود ایجاد کرده که در عین حفظ اصالت طراحی، بسیار دلرباتر از نسل گذشته به چشم می آید.

سوپیچ زیبای مستطیل شکل کوروت را در دست گرفته و نزدیک خودرو می شویم. کوروت یکی از جذاب ترین خودروهای دنیاست و حتی قبل از روشن کردن پیشرانه نیز احساسی توام با هیجان و استرس به راننده دست می دهد.

در راننده را بازکرده و سوار بر خودرو می شویم، اولین نکته ای که جلب توجه می کند ارتفاع کم خودرو است که در همین ابتدای کار حس خاص سوار شدن به خودرویی اسپرت و قدرتمند به شما منتقل خواهد شد.

کیفیت نه چندان چشمگیر کابین از جمله مواردی است که همواره پاشنه ی آشیل برخی از خودروهای آمریکایی است و بسیاری از طرفداران ماسل کارها از این موضوع گلایه مندند، موضوعی که در این خودرو کمتر احساس می شد به گونه ای که کیفیت کابین با وجود اجاره ای بودن خودرو در وضعیت نسبتا مطلوبی قرار داشت.


البته استفاده از رنگ مشکی و نبود رنگ های جیغ مثل قرمز که می تواند جذابیت دوچندانی به  کابین خودروهای اسپرت بدهد از مواردی بود که باید به آن اشاره کرد، به هرحال تصور آن که کیفیت کابین را با محصولات آلمانی مقایسه کنید از ذهن خود بیرون کنید زیرا کوروت بازنده ی بزرگی در این مقوله خواهد بود.

فضای کافی برای راننده و سرنشین کناری در نظر گرفته شده و نگارنده با قد 170 سانتی متری کمبود فضایی را نه برای سر و نه برای زانوان حس نکردم.

صندلی های اسپرت به خوبی از بدن محافظت می کنند،مضاف بر اینکه تهویه ی اتوماتیک برای دو سرنشین در نظر گرفته شده است.


موتور 8 سیلندر V شکل 6.2 لیتری کوروت قادر است حداکثر قدرت 455 اسب بخار را در دور موتور 6000 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار دهد.

مضاف بر اینکه حداکثر گشتاور این خودرو نیز به 620 نیوتن متر در 4600 دور بر دقیقه می رسد، تزریق مستقیم سوخت، مدیریت سوخت فعال و زمان بندی متغیر سوپاپ ها از جمله مواردی است که برای بهتر شدن سوخت رسانی در این خودرو اعمال شده است.

شتاب صفر تا صد توسط کمپانی 3.8 ثانیه اعلام شده است که با توجه به ارتفاع از سطح دریای جزیره کیش که در مرتفع ترین منطقه ی این جزیره 35 متر می باشد، در مقابل ارتفاع از سطح دریای 1368 متری تهران، می توان امیدوار بود که به این عدد یا حداقل با عددی نزدیک به این شتاب دست پیدا کرد.

مصرف سوخت ترکیبی این آمریکایی قلدر که از پیشرانه ای 8 سیلندر بهره می برد به حدود 11.8 لیتر در صد کیلومتر می رسد، البته این رقم معقول با وجود سامانه خارج کردن سیلندرهای مازاد از مدار تولید قدرت بدست آمده است.

در واقع در حالت رانندگی اقتصادی 4 سیلندر از 8 سیلندر آن از مدار خارج شده تا شاهد مصرف سوخت بهتری باشیم.

حال وقت آن رسیده که گیربکس را درگیر کرده و شروع به حرکت کنیم. ترمز دستی الکترونیکی را غیر فعال کرده و شروع به حرکت می کنیم.

از طریق دکمه ای دوار که پایین تر از گیربکس قرار گرفته می توان حالت های رانندگی را بین 5 حالت پیست، رانندگی روزمره، باران و برف، اقتصادی و اسپرت تنظیم کرد که در هرکدام از این حالت ها عملکردهای متفاوتی را از این آمریکایی شاهد بودیم.

گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به خوبی با موتور هماهنگ است و می توانید در حالت دستی از طریق شیفترهای پشت فرمان اقدام به تعویض دنده کنید.

اما بسیاری کارشناسان معتقدند که لذت واقعی راندن این شورولت سرکش در صورت انتخاب گیربکس 7 سرعته دستی دو چندان می شود.

تصمیم گرفتیم حالت رانندگی را روی اسپرت قرار داده و برای کسب شتاب بهتر صفر تا صد تلاش کنیم. عملکرد موتور و گیربکس کاملا محسوس تغییر پیدا کرد و توانستیم شتاب صفر تا صدی حدود 4.3 ثانیه ای را کسب کنیم.

البته در صورت تسلط بیشتر به پدل شیفترهای پشت فرمان و دسترسی به مسیر مناسب و هموار دست یابی به عددی در حدود 4 ثانیه هم دور از ذهن نبود.

صدای پیشرانه و جذابیت های بصری نسل هفتم شورولت کوروت به میزانی بالاست که زمانی که سوار بر آن بودیم بارها رهگذران از خودرو عکس گرفتند.

با غیر فعال کردن سیستم کنترل کشش می توانید به خوبی با پدال گاز بازی کنید و قسمت انتهایی خودرو را بلغزانید، البته باید با احتیاط با این خودرو رفتار کرد زیرا کوچک ترین بی دقتی می تواند موجب اتفاقی تلخ شود.

ترمز ضدقفل و سامانه توزیع الکترونیکی هوشمند نیروی ترمز بین چرخ ها عملکردی بی نظیر از ترمزگیری را برای کوروت به همراه آورده است، به شکلی که این نسل از کوروت به عنوان یکی از رکورد داران مسافت توقف از سرعت 100 کیلومتر در ساعت شناخته می شود.

هندلینگ کوروت نسل هفت نیز نسبت به اسلاف خود بهبود قابل ملاحظه ای داشته است و براساس تست های معتبر این نسل از کوروت می تواند در پیچ های شتاب جانبی ای بیش از 1.1 G را تحمل کند که رقمی قابل قیاس با بهترین سوپر اسپرت های اروپایی است.

قیمت پایه ی نسل هفتم شورولت کوروت حدود 52 هزار دلار است که با پرداخت این مبلغ می توانید سوار بر یکی از جذاب ترین خودروهای آمریکایی تولیدی حال حاضر جهان شوید و لذتی وصف ناپذیر را تجربه کنید، البته در مناطق آزاد به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی که مدتی قبل به تصویب رسید قیمت دقیقی را نمی توان برای این خودرو در نظر گرفت.

از رقبای کوروت استینگری می توان به نیسان GTR اشاره کرد که دو دستگاه از آن نیز در جزیره کیش موجود است که البته قیمتی بسیار بیشتر از کوروت دارد، به طور کلی می توان گفت که نقطه ضعف چندان پر رنگی در نسل هفتم کوروت دیده نمی شود و مواردی مانند معمولی بودن کیفیت کابین یا کمبود آپشن ها، با توجه به قیمت بسیار مناسب این خودرو در مقایسه با رقبا قابل اغماض هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۷ فروردین ۱۳۹۶

    لعنت خدا بر ...

  • Brand22
    Brand22 | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    هم خود اين خودرو و هم نسل قبليش رو سوار شدم،على رقم قيمت بسيار عاليش به نظرم طراحيش اگه از سوپر اسپرت هاى اروپايى بهتر نباشه كمتر نيست،و لذتى كه در راندن يك ماسل كار آمريكائيه در هيچ خودروى ميلياردى ديگه اى نيست،اهل دلاش ميفهمن چى ميگم ?
    كاش مردم همه جاى ايران ميتونستن به راحتى از اين خودروها لذت ببرن،نه اينكه مجبور باشيم با قيمت هاى گزاف اين ماشين هارو رنت كنيم!

  • margbal
    margbal | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    52 هزار دلار؟؟؟!!!!
    اینجا بخوای بخری میشه 150 هزار دلار ناقابل

  • bagher
    bagher | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    فقط کابینش نسبت به قیمتش دلچسب نیست.واقعا عالیه

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۶ فروردین ۱۳۹۶

    چیزی که سران مملکت ما نگفتن اون اول انقلاب اینه که یا باید انقلاب کرد یا باید زندگی کرد.... مردم ما هم انتخابشون واضح بود و حالا حالا ها خون میدن و خون دل میخورن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی