ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهترین نمایشگر موبایل تا به امروز؛ هدیه گلکسی اس 8 سامسونگ به دنیای تکنولوژی

گلکسی اس 8 سامسونگ بهترین نمایشگر موبایل را تا به امروز در اختیار دارد؛ البته این نظر تیم حرفه ای «دیسپلی میت» (DisplayMate) است که سالیان متمادی به ارزیابی و بررسی دقیق صفحات نمایش اسمارت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

گلکسی اس 8 سامسونگ بهترین نمایشگر موبایل را تا به امروز در اختیار دارد؛ البته این نظر تیم حرفه ای «دیسپلی میت» (DisplayMate) است که سالیان متمادی به ارزیابی و بررسی دقیق صفحات نمایش اسمارت فون ها و تبلت ها مشغول هستند.

دیسپلی میت در تست آزمایشگاهی خود صفحه نمایش 5.8 اینچی گلکسی اس 8 با رزولوشن 1440×2960 پیکسل را ارزیابی کرده، ولی همان طور که می دانید تمامی نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی اس 8 پلاس نیز از نظر مشخصات و رزولوشن، کاملاً با برادر کوچکتر خود برابری می کند.

یکی از ویژگی های برجسته گلکسی اس 8 پشتیبانی از Sub-Pixel Rendering است. دیسپلی میت می گوید هرکدام از زیر-پیکسل های قرمز، سبز و آبی در پنل نمایشگر این دستگاه به صورت جداگانه و مستقل تحت کنترل قرار دارند و بنابراین قدرت تفکیک واقعی آن به سه برابر نمایشگرهای عادی می رسد.

گلکسی اس 8 سامسونگ نخستین موبایل با استاندارد HDR Premium است

همچنین زیر-پیکسل های قرمز، سبز و آبی در نمایشگر گلکسی اس 8 ابعاد مختلفی دارند؛ رنگ آبی بزرگ تر از بقیه است و رنگ سبز کوچک ترین اندازه را دارد. زیر-پیکسل های آبی و قرمز به شکل لوزی هستند و به همین خاطر تقارن 45 درجه ای را به وجود می آورند، در نتیجه بردارها و گرادیان های افقی، عمودی و حتی قطری بدون هیچگونه اعوجاج و انحراف به تصویر کشیده می شوند.

علاوه بر اینها، گلکسی اس 8 سامسونگ نخستین موبایلی به شمار می رود که گواهی استاندارد UHD Alliance برای Mobile HDR Premium را دریافت کرده. بنابراین می توان انتظار داشت تلفن همراه مورد بحث، تصاویر و ویدیوها را بازه دینامیکی گسترده ای در حد تلویزیون های 4K UHD نمایش دهد.

اطلاعات فنی و تخصصی بسیار زیادی در مقاله دیسپلی میت در مورد صفحه نمایش گلکسی اس 8 ارائه شده که مطالعه آن خالی از لطف نیست، اما در مجموع این پرچمدار کره ای در رده +A قرار گرفته که بالاترین امتیاز تا به امروز محسوب می شود و احتمالاً صدر جدول حداقل تا چند ماه در اختیار سامسونگ باقی خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • sajjadmh
    sajjadmh | ۲۰ فروردین ۱۳۹۶

    خداییش تو زمینه نمایشگر سامسونگ همیشه عالی بوده از این بابت قابل تحسینه...? :htc:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی