ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزییات فنی سانتافه قطب پیما؛ حربه تبلیغاتی هیوندای برای رقابت با تویوتا

اخيراً گروهى از افراد ماجراجو موفق شدند تا با يك هيونداى سانتافه Fe به قطب جنوب سفر كنند. اين خودرو تنها با كمى تغييرات و اصلاحات توانست با موفقيت اين سفر را به پايان برساند. ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اخیراً گروهى از افراد ماجراجو موفق شدند تا با یک هیونداى سانتافه Fe به قطب جنوب سفر کنند. این خودرو تنها با کمى تغییرات و اصلاحات توانست با موفقیت این سفر را به پایان برساند.

این ماجراجویى ٣٠ روزه در دسامبر سال ٢٠١۶ به مناسبت گرامیداشت صدمین سالگرد کشف قطب جنوب انجام شد.

صد سال پیش این سفر دو سال به طول انجامید و این نشان مى دهد که پیشرفت تکنولوژى چه تأثیر شگرفى بر زندگى ما داشته است. این سفر اکتشافى از Union Camp آغاز شد و تا McMurdo ادامه داشت و در آخر با بازگشت دوباره به Union Camp پایان یافت.

این سفر ۵٨٠٠ کیلومترى در شرایط بسیار سختى انجام شد، بر روى زمین یخ زده و در دماى زیر ٣٠ درجه. موتور این سانتافه ى 2.2 لیترى دیزلى براى انجام این سفر اکتشافى هیچ تغییراتى نداشته است اما، از سوخت Jet A-1 براى آن استفاده شد.

چون تنها بنزین قابل استفاده در این قاره بنزین Jet A-1 است. همچنین از سیستم گرم کننده اى براى جلوگیرى از منجمد شدن سوخت در باک استفاده شد و حجم مخزن سوخت نیز افزایش یافته است.

طبیعتاً براى انجام این سفر تغییراتى بر روى خودرو انجام شده است. این تغییرات شامل افزایش ارتفاع خودرو براى جا دادن تایرهاى بزرگتر نرم و کم فشار و تغییر سیستم تعلیق و اتصالات سیستم تعلیق و شفت هاى اکسل این خودرو است، تا حرکت بر روى مسیرهاى پوشیده از برف نرم آسان تر شود.

سانتافه مورد استفاده در این سفر توسط Gisli Jonsson مجهز شده است. هر وسیله ى نقلیه اى در قطب مى تواند دچار مشکل شود، اما او معتقد بود این خودرو به خوبى آماده سازى شده بود تا این شرایط سخت را تحمل کند.

و در پایان نیز این سفر در کمال ناباورى با موفقیت انجام شد و این خودرو توانست از پس مسیرهاى سخت قطبى و راه هاى صعب العبور در میان یخچالى طبیعى بربیاید.

گفتنی است چند سال قبل نیز تویوتا مدل هایلوکس خود را برای انجام چنین سفری در اختیار تیم تاپ گیر قرار داد که منجر به خلق چند برنامه مهیج در رابطه با قطب پیمایی و نزدیک شدن به یک قله آتشفشانی در ایسلند شد.

چنین روش هایی معمولا برای ارتقاء جایگاه برند و تبلیغات از سوی شرکت ها به کار گرفته می شود و حالا به نظر می رسد که هیوندای نیز با قدم گذاشتن در چنین مسیری، می خواهد از فاصله جایگاه برند خود نسبت به خودروهای جان سخت تویوتا بکاهد.

اما در واقع هیوندای تاکنون محصولی با قابلیت های آفرود سنگین را در بازار معرفی نکرده است و از این نظر تفاوت معنا داری با تویوتا دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farzad
    farzad | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اوووف عالیه??

  • high end
    high end | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    همه اینا به کنار یعنی بخاریشو تقویت نکردن

مطالب پیشنهادی