ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس بانک جهانی از حذف مشاغل کشورهای در حال توسعه به خاطر اتوماسیون می گوید

جیم یانگ کیم ریاست بانک جهانی اعلام داشته که حدود دو سوم از مشاغل در کشورهای در حال توسعه دنیا به خاطر اتوماسیون احتمالا از بین خواهند رفت. کیم این اظهارات را در جریان سخنرانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

جیم یانگ کیم ریاست بانک جهانی اعلام داشته که حدود دو سوم از مشاغل در کشورهای در حال توسعه دنیا به خاطر اتوماسیون احتمالا از بین خواهند رفت.

کیم این اظهارات را در جریان سخنرانی چند روز قبل خود در کنفرانس جهانی موسسه میلکن مطرح کرد که در بِوِرلی هیلتون برگزار شد.

طبق گفته آقای کیم این خطر در برخی کشورهای در حال توسعه بیشتر است و از آن جمله به اتیوپی، چین و تایلند اشاره کرد که به ترتیب، 85، 77 و 72 درصد احتمال دارد به خاطر اتوماسیون با حذف مشاغل روبرو شوند.

البته اضافه کنیم که این پیش بینی ابدا تازگی ندارد و پیشتر نیز شاهد اظهاراتی مشابه از سوی وی بوده ایم.

او در این باره گفت:

ما برآورد کرده ایم که دو سوم از تمامی مشاغلی که هم اکنون در کشورهای در حال توسعه وجود دارند به واسطه اتوماسیون از بین خواهند رفت. در عین حال اما اینترنت، اسمارت فون ها و رسانه های اجتماعی به افراد امکان می دهند تا نحوه معاش و زندگی دیگران را ببینند و در نتیجه از آن الهام بگیرند. من این مساله را هر جایی که می روم مشاهده می کنم. بنابراین در خلال این بحران ها و با افزایش آگاهی مردم باید نحوه کار کردن در فاینانس توسعه را تغییر دهیم. ما باید روش های نوآورانه ای را برای رسیدن به فقرا پیدا کنیم و پایداری و ثبات جهانی را بالا ببریم تا به رشد آن کمک کنیم.

در سال 2016 نیز بانک جهانی خبر داد که دو سوم از مشاغل در کشورهای در حال توسعه نسبت به اتوماسیون آسیب پذیر هستند. در این گزارش آمده بود:

هیچکس نمی تواند اثر کامل تغییرات تکنولوژیکی در دهه های آتی را پیش بینی کند که البته این تغییرات می توانند سریع تر و وسیع تر از گذشته هم باشند. آنچه روشن است اینکه سیاست گذاران با رقابتی جدی میان تکنولوژی و آموزش روبرو هستند و برنده آنهایی خواهند بود که مردم را به بهبود مهارت هایشان تشویق می نمایند تا همه از فرصت های دیجیتال بهره ببرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی