ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هدست هولولنز به یک دستیار تمام عیار در جراحی های ستون فقرات تبدیل می شود

از زمانی که مایکروسافت هولولنز را معرفی کرد، هدست مذکور هم در حوزه های سرگرمی و بازی مورد استقبال گرفت و هم از آن مانند یک دستیار در موارد عملی و جراحی ها کمک گرفته ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

از زمانی که مایکروسافت هولولنز را معرفی کرد، هدست مذکور هم در حوزه های سرگرمی و بازی مورد استقبال گرفت و هم از آن مانند یک دستیار در موارد عملی و جراحی ها کمک گرفته شد. به عنوان مثال پیشتر در دیجیاتو خواندید که محققان دانشگاه دوک به جای اتکا به سی تی اسکن های رایج و علامت گذاری روی جمجمه، از هولولنز برای سی تی اسکن سر بیمار استفاده کردند.

پلتفرم مورد اشاره می تواند دقت و سرعت جراحی ها را با استفاده از هدست هولولنز افزایش دهد

حال اخیراً خبر رسیده که شرکت نرم افزاری فعال در حوزه واقعیت افزوده با نام «Scopis» اقدام به انتشار پلتفرمی کرده که دارندگان هدست هولولنز و به خصوص در جراحی های ستون فقرات کمک شایانی می کند. پلتفرم مورد اشاره که «Holographic Navigation Platform» نام دارد و بنا بر گفته کمپانی توسعه دهنده می تواند در حین جراحی ها با نمایش محتوای واقعیت ترکیبی روی بدن بیمار، به یاری پزشکان بیاید.

گفتنی است جراح می تواند با استفاده از آن، حرکت پیچ پدیکال را دنبال کرده و از ژست های حرکتی برای تغییر اطلاعات قابل نمایش در هدست بهره ببرد.

مشخص است که دقت افزایش یافته با استفاده از فناوری سه بعدی مورد بحث می تواند به کاهش قابل ملاحظه زمان جراحی ها بینجامد اما علاوه بر آن بهره گیری از تکنولوژی پوشش بصری باعث می شود که نرخ قرار گیری در معرض اشعه هایی همچون پرتوی اکس هم تقلیل پیدا کند. بنابراین سرمایه گذاری شرکت های خصوصی روی سیستم واقعیت افزوده مایکروسافت می تواند سبب تسهیل ادغام آن با مشاغل حرفه ای شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    زنده باد تکنولوژی
    هیچ خبری به اندازه کارآیی تکنولوژی در وضعیت سلامت من رو خوشحلل نمیکنه از شیرین ترین اخبار کشف راه حل های جدید برای مقابله با بیماری ها و یا استفاده از تکنولوژی در سلامت مردم هست. ??

مطالب پیشنهادی