ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ارزش بازار اپل برای نخستین بار از مرز 800 میلیارد دلار گذشت

همان طور که می دانید ارزش سهام اپل طی هفته های گذشته روند رو به رشد فوق العاده ای پیدا کرده و ظرف مدت چند ماه، تقریباً 50 درصد رشد داشته. دیروز برای نخستین بار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

همان طور که می دانید ارزش سهام اپل طی هفته های گذشته روند رو به رشد فوق العاده ای پیدا کرده و ظرف مدت چند ماه، تقریباً 50 درصد رشد داشته. دیروز برای نخستین بار در تاریخ این کمپانی ارزش هر سهم به 153.50 دلار رسید و برای اولین بار ارزش بازار آنها از 800 میلیارد دلار فراتر رفت.

یکی از دلایل جهش قابل توجه سهام اپل، البته به جز شایعات آیفون 8، این است که هلدینگ «برکشایر هاتاوی» (Berkshire Hathaway) تحت مدیریت «وارن بافت» معروف طی همین چند ماه سرمایه گذاری خود را در اپل به دو برابر افزایش داده، و با توجه به اینکه «بافت» یکی از موفق ترین سرمایه گذاران معاصر به شمار می رود، اقدامات او ارزش سهام اپل را نیز بالاتر می برد.

کارشناسان معتقدند ارزش سهام اپل حتی از این هم فراتر می رود. «برایان وایت» از مؤسس «درکسل همیلتون» مطمئن است که به زودی با افزایش قیمت هر سهم، اپل به یک کمپانی تریلیون دلاری بدل خواهد شد، رخدادی که تاکنون در تاریخ بشر شاهد آن نبوده ایم.

ارزش هر سهم اپل طی ماه های آتی از 200 دلار بیشتر خواهد شد

در حال حاضر اپل 5.2 میلیون سهام در دست سهامداران دارد و برای اینکه به نخستین کمپانی تریلیون دلاری تاریخ بدل گردد، باید ارزش هر سهمش به 191 دلار برسد که معادل افزایش 25 درصدی خواهد بود. با این حال «وایت» در گزارش اخیر خود برای سرمایه گذاران، پیش بینی کرده که به زودی سهام اپل سد 200 دلار را نیز خواهد شکست. این تحلیلگر اقتصادی هدف گذاری خود برای سهام اپل در 12 ماه آتی را در بازه 185 الی 202 دلار قرار داده.

بنابراین به نظر می رسد در ماه های آینده با معرفی موبایل جنجالی و پرطرفدار آیفون 8 که احتمالاً انتظارات فوق العاده بالای کاربران را برآورده خواهد ساخت، شاهد رکوردشکنی دیگری از سوی اپل باشیم و نقطه عطفی را در تاریخ اقتصاد جهان ببینیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mohammad makarem
    mohammad makarem | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    یا امام حسین

  • Allli
    Allli | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    الان 811 هست، 11 میلیارد دلار تو چند ساعت!

مطالب پیشنهادی