ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جمع‌بندی

راکت فیبر کربنی استارتاپ نیوزیلندی آماده پرتاب است

معمولاً راکت های فضایی اجسام بسیار بزرگی هستند که از فلز ساخته شده و هزینه تولید بالایی دارند. اما حالا استارتاپی به نام «Rocket Lab» در کشور نیوزیلند موفق شده پس از چند سال کار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

معمولاً راکت های فضایی اجسام بسیار بزرگی هستند که از فلز ساخته شده و هزینه تولید بالایی دارند. اما حالا استارتاپی به نام «Rocket Lab» در کشور نیوزیلند موفق شده پس از چند سال کار بی وقفه، راکت کوچکی از جنس فیبر کربن به نام «Electron» طراحی کند؛ این وسیله با پیشرانه ی دو مرحله ای خود، در حال طی آخرین آزمایش ها بوده و به گفته «پیتر بِک» بنیانگذار پروژه، تقریباً آماده پرتاب است.

Electron در قیاس با راکت های عظیم الجثه ای مانند Falcon 9 و New Shepherd، بیشتر شبیه یک بچه راکت است؛ چرا که بیشترین ظرفیت حمل بار برای آن رقمی در حدود 225 کیلوگرم بوده که در مقابل عدد 22800 کیلوگرم برای فالکون 9، ناچیز به نظر می رسد.

راکت Electron برای کاهش هزینه ارسال محموله های سبک به فضا طراحی شده است

ویژگی اصلی راکت الکترون کاهش هزینه ارسال محموله های سبک به فضاست، چرا که هزینه پرتاب راکت هایی مانند نیو شپرد و فالکون 9 چیزی در حدود 60 میلیون دلار است و استارتاپ راکت لب با تخمین هزینه 5.5 میلیون دلاری برای هر بار پرتاب اِلکترون، گزینه مناسبی برای افرادیست که می خواهند ماهواره های سبک خود را در مدار قرار دهند.

بنا به گفته های آقای بِک، راکت الکترون در نخستین پرتاب خود محموله ای حمل نخواهد کرد و به جای آن، بوستر دوم در مدار 300 تا 500 کیلومتری زمین و برای آزمایش ادوات و ابزارآلات قرار خواهد گرفت که همین هم برای یک استارتاپ، دستاورد قابل توجهی محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی