ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

روایتی از اولین قبض جریمه تاریخ؛ پرداخت یک شیلینگ برای سرعت 13 کیلومتر بر ساعت

بیایید برای یک دقیقه به گذشته سفر کنیم. فرض کنید ژانویه 1896 است، شما جز معدود افراد مالک خودرویی با موتور ICE « موتور احتراق درون» هستید. قانون در آن زمان رانندگان را مجاب می ...

آرمین نعم الحبیب
نوشته شده توسط آرمین نعم الحبیب | ۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

بیایید برای یک دقیقه به گذشته سفر کنیم. فرض کنید ژانویه 1896 است، شما جز معدود افراد مالک خودرویی با موتور ICE « موتور احتراق درون» هستید.

قانون در آن زمان رانندگان را مجاب می کرد تا با حداکثر سرعت 3 کیلومتر در ساعت به رانندگی بپردازند، و توسط فردی پیاده که پرچمی قرمز یا فانوسی در دست داشت اسکورت شوند.

این کار باعث می شد تا دیگران متوجه حضور خودرویی که در حال نزدیک شدن است باشند.

اکنون با والتر آرنولد، کسی که به جرئت می توان او را آغازگر یک انقلاب دانست، آشنا شوید. او نه تنها به طور مستقیم با تاریخچه دایلمر مرتبط است، بلکه اولین نفریست که جواز فروش محصولات بنز را دریافت کرد و در تخطی از محدوده سرعت مجاز نیز پیشگام شد.

والتر که سوار بر بنزش، در منطقه «Paddock» در «Kent» بدون هرگونه اسکورتی با سرعت دیوانه وار 13 کیلومتر در ساعت در مسیری با محدوده سرعت 3 کیلومتر در ساعت مشغول حال تاخت و تاز بود، توسط افسری دوچرخه سوار متوقف شد و پس از محکوم شدن به رانندگی با سرعت غیر مجاز قبض جریمه ای یک شیلینگی را پرداخت کرد.

پس از مدت کوتاهی، محدوده سرعت 3 کیلومتر در ساعت و اسکورت حامل پرچم قرمز رنگ منسوخ شدند. رانندگان دیگر می توانستند با حداکثر سرعت 23 کیلومتر در ساعت به سواری با اتومبیل خود بپردازند.

مسابقه ای تحت عنوان دوی رستگاری یا «Emancipation Run» نیز برای گرامی داشت این واقعه به وجود آمد، رقابتی که در اولین دوره آن والتر توانست به کمک رانندگی زیرکانه اش مدال طلا کسب کند.

این رخداد از 1896 تا به امروز در مسیر بین دو شهر برایتون و لندن برگزار می شود و تنها خودروهای با عمری بالای 112 سال حق شرکت در آن را دارند.

 خودروی مورد بحث در سپتامبر امسال در نمایشگاه «Concours of Elegance» به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Black Boy
    Black Boy | ۵ خرداد ۱۳۹۶

    دوپرخه سوار ?

مطالب پیشنهادی