ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی به +LUXA؛ در اپلیکیشن میلیونرهای ایرانی چه می گذرد؟

بعد از موجی که پیج RKOT در میان ایرانی ها به راه انداخت، حالا یک بار دیگر نوبت به قشر ثروتمند و مرفه جامعه رسیده که سوژه داغ محافل مجازی شوند. این روزها اگر به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

بعد از موجی که پیج RKOT در میان ایرانی ها به راه انداخت، حالا یک بار دیگر نوبت به قشر ثروتمند و مرفه جامعه رسیده که سوژه داغ محافل مجازی شوند. این روزها اگر به توییتر و اینستاگرام سری بزنید احتمالا نام شبکه اجتماعی لوکسا پلاس را به وفور ببینید؛ اپلیکیشنی که قشر مرفه یا به قول سازندگانش لاکچری جامعه را هدف گرفته و ظاهرا می خواهد که ضمن ایجاد ارتباط بین این افراد خدمات VIP خاص خودش را به آنان ارائه کند.

لوکسا پلاس یکی دو هفته ای هست که برای پلتفرم های iOS و اندروید منتشر شده اما ماهیت خاص و محدودیت هایش برای عضوگیری باعث شده که اطلاعات خیلی زیادی از آن به بیرون درز نکند. به همین خاطر ما در دیجیاتو تصمیم گرفتیم که نگاه دقیق تری بر این اپلیکیشن اجتماعی نو ظهور داشته باشیم، و سفری کنیم به این محفل مجازی تا با حال و هوای آن بیشتر آشنا شویم.

هزینه ثبت نام در لوکسا پلاس: 1 میلیون و 70 هزار تومان ناقابل!

نگران نباشید، چشمان تان ایرادی پیدا نکرده و عکس بالا را درست می بینید. لوکسا پلاس آمده تا محفل خصوصی میلیونرها باشد، بنابراین باید برای وارد شدن به این مهمانی اعیانی خودتان هم میلیونر باشید و مبلغ 1 میلیون و 70 هزار تومان از جیب مبارک خرج کنید؛ یک میلیون و هفتاد هزار تومان هزینه برای ثبت نام در اپلیکیشنی که مثل یک هندوانه دربسته هیچ تصوری از درونش ندارید.

لوکسا پلاس محفل خصوصی میلیونرهاست، بنابراین باید برای وارد شدن به این مهمانی اعیانی خودتان هم میلیونر باشید

سازندگان لوکسا پلاس برای این که مطمئن شوند مخاطب اپلیکیشن شان حتما یک فرد ثروتمند یا به قول خودشان «لاکژری» است، این سد مالی را پیش پای افراد غیر میلیونر قرار داده اند تا به عقیده خودشان لاکژری ها را از قشر متوسط و پایین جدا کرده باشند و فارغ از این که هدف اصلی شان از این کار چه بوده، باید بدانید که برای ورود به اپ ملزم به پرداخت این هزینه هستید. فرض بگیریم که این هزینه را پرداختید. فکر می کنید که لوکسا پلاس به عنوان یک شبکه اجتماعی لاکچری چه سورپرایزهایی برایتان دارد؟

تقریبا باید بگوییم هیچ. تمام کاری که می توانید در لوکسا پلاس انجام بدهید این است که عکسی را روی تایملاین آپلود کنید تا دیگران آن را لایک کنند.

نه اثری از پیام های دایرکت یا امکان نوشتن نظر می بینید و نه اشتراک گذاری پست، نه به فیلترهای مختلف برای ویرایش عکس ها دسترسی دارید و نه امکان هشتگ زدن. تنها کاری که قادر به انجامش هستید آپلود عکس است و بس. البته اگر بخواهید به نیمه پر لیوان نگاه کنید با این نکته که « حداقل چند نفر آدم لاکچری مرا لایک می کنند»‌ می توانید به خودتان بابت هزینه ای که پرداختید دلداری بدهید!

اعضای لوکسا پلاس رده بندی مخصوص به خود را هم دارند.

اما این تنها محدودیت لوکسا پلاس نیست و ماجرا از این عجیب تر هم می شود. در لوکسا پلاس فقط هر 24 ساعت یک بار می توانید پست ارسال کنید. تنها راه برداشتن این محدودیت عجیب هم این است که افراد لاکچری بیشتری به اپلیکیشن دعوت کنید که به ازای دعوت هر نفر، یک ساعت از محدودیت زمانی پست هایتان کم می شود. بنابراین با دعوت 23 نفر می توانید هر 1 ساعت پست بگذارید. و یک نکته دیگر: افراد دعوت شده ملزم به پرداخت «حق لاگژری 1 میلیون تومانی» نیستند و فقط 70 هزار تومان هزینه ثبت نام می پردازند.

در لوکسا پلاس فقط هر 24 ساعت یک بار می توانید پست ارسال کنید

سازندگان لوکسا پلاس دلیل اعمال بعضی محدودیت ها را توضیح داده اند. ظاهرا آنان بر این اعتقادند که با وجود شبکه های اجتماعی بین المللی نیازی به وجود مسنجر داخلی در اپلیکیشن نیست. بنابراین امکانی فراهم کرده اند که اکانت تلگرام، اینستاگرام یا فیسبوک تان را به پروفایل خود لینک کنید تا با رفقای لاکچری تان در خارج از محیط اپ و به قول خودشان «زیر ذره بین جهانی»‌ به چت و گفتگو مشغول باشید.

جالب است بدانید که اعضای میلیونر این شبکه اجتماعی جدول رده بندی مخصوص به خود را هم دارند. در «لیست اعضا» کاربرانی که بیشترین لایک را دریافت کرده و افراد بیشتری را به اپلیکیشن دعوت کرده اند دارای موقعیت بالاتری در جدول هستند؛ یک راه خوب برای این که بدانید «لاکچری ترین ها» کدامند و در لوکسا پلاس رئیس چه کسی است! می توانید از پروفایل تمام افراد بازدید کنید، عکس هایشان را ببینید و اگر آیدی تلگرام یا اینستاگرام شان را ثبت کرده باشند با آن ها ارتباط برقرار کنید.

این تمام چیزی بود که باید در مورد لوکسا پلاس می دانستید. به جز این، هیچ قابلیت خاص یا حداقل چیزی که بتواند به میزان کمی هم غافلگیرتان کند را در این اپلیکیشن نمی بینید (مگر آنکه از تماشای مازراتی های پر زرق و برق و ساعت های آنچنانی به وجد بیایید که بعید می دانیم). شاید بهترین توصیف برای وضعیت فعلی لوکسا پلاس «محفلی مجازی برای میلیونرهای ایرانی» باشد که شاید خودشان هم نمی دانند برای چه در آن جمع شده اند.

البته ظاهرا تیم توسعه دهنده لوکسا پلاس برنامه هایی برای آینده این اپلیکیشن هم دارد. آن ها می گویند که گرد هم آوردن قشر پولدار نخستین گام در رسیدن به اهدافشان بوده و در آینده می خواهند که «بخش فروشگاه های VIP» , «خدمات رسانی های مجازی و غیر مجازی VIP» را به اپلیکیشن خود اضافه کنند. اما این خدمات چه می توانند باشند؟

اعضای میلیونر این شبکه اجتماعی جدول رده بندی مخصوص به خود را هم دارند

اگر فرض بگیریم که الگوی لوکسا پلاس اپلیکیشن هزار دلاری iVIP Black بوده، احتمالا در آینده باید انتظار ارائه خدماتی مثل رزرو هتل های درجه یک، گرفتن میز در رستوران های لاکچری، رزرو کشتی های تفریحی و جت های شخصی و جزیره های خصوصی و ... را در اپلیکیشن داشته باشیم. اما با توجه به شواهد و قرائن و تا زمانی که این امکانات در لوکسا پلاس فراهم نشده فعلا نمی توانیم حتی لقب «اپلیکیشن» را به آن بدهیم، چرا که عملا هیچ امکاناتی در آن ارائه نمی شود و حتی خصیصه های یک شبکه اجتماعی ابتدایی را هم ندارد.

سازندگان لوکسا پلاس اهداف و علت اعمال بعضی محدودیت ها را در محیط اپ توضیح داده اند.

نمی خواهیم وارد مسائلی مثل اختلاف طبقاتی بشویم و قشر ثروتمند و مرفه جامعه را صرفا به خاطر پولدار بودن به نقد بکشیم. حتی سازندگان لوکسا پلاس را برای ساخت این اپلیکیشن قضاوت نمی کنیم و انجام این کار را به شما خوانندگان مطلب می سپاریم.

اما بگذارید مقاله را با طرح چند پرسش به پایان ببریم: با توجه به توضیحات اپلیکیشن، هدف از ساخت آن ایجاد ارتباط میان قشر ثروتمند جامعه عنوان شده. سوال اینجاست که ایجاد ارتباط میان این قشر بسیار محدود و اندک جامعه و ارائه خدمات VIP به آنها آیا واقعا عوایدی هم در پی دارد؟

آیا بهتر نبود که تیم سازنده لوکسا پلاس به جای الگوبرداری از سبک زندگی تجملی در نظام های سرمایه داری، آن هم در کشوری مثل ایران که وضعیت اقتصادی بخش زیادی از مردم اصلا مطلوب نیست، به ارائه اپلیکیشنی اقدام می کرد که خدماتش برای تمام مردم قابل استفاده باشند؟

دیدگاه ها در این خصوص می توانند بسیار متفاوت باشند. برای همین از شما دعوت می کنیم که حتما نظرتان را در مورد پدیده لوکسا پلاس با ما در میان بگذارید. در انتها یک بار دیگر یادآوری می کنیم که لوکسا پلاس برای پلتفرم های iOS و اندروید منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (85 مورد)
  • ilia pajohide
    ilia pajohide | ۱۱ خرداد ۱۳۹۹

    :apple: :apple:

  • Amin Sobat
    Amin Sobat | ۱۴ مهر ۱۳۹۶

    در این برنامه برخلاف تصور، اصلا ادم میلیونری نیست! فقط بچه دبیرستانی ها در ازای چند هزار تومن پول کد ورود رو به دوستاشون میدن و اونا هم هفتاد تومن. پول بی زبون میریزن به حساب اپلیکیشن تا ماهانه میلیون تومن به جیب این ایده پرداز خوش فکر بره. شما هم میتونی یه اپ بنویس و تو زیر زمین خونتون ماهی چند ده میلیون درامد داشته باش

  • ilia pajohide
    ilia pajohide | ۲۴ تیر ۱۳۹۶

    این پولدارا بجای اینکه بیان یک میلیون بدن به اینا حداقل برن به یه خیریه ای چیزی کمک کنن

  • amir47
    amir47 | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    اقا چرا انقد بحث و كل كل مي كنين كه سازندش برنامه نويس نيست و احمق و..اصلا همه اينارو بزاريم كنار فعلا كه با همه بي عقلي چنين چيزي و درست كرده و اتفاقا هم خوب عقلش رسيده اللخصوص هدف اين سازنده ها كشورهاي جهان سومي خلي مثل ماست ببخشيد اين و ميگما حقيقتيه حالا اگه اينده بيشترين ميليونرش جماعت ايران نبود بياين اينجا هر چي فحش دلتون خواست بهم بدين جماعت ايراني هميشه گوش بلند كه ففققططط براي پز دادن و ظاهر نمايي حتي اگه فقيرم باشه ميره ١ تومن وام مي گيره مياد عضو ميشه غير اينه؟ نمونش و تو كلش اف كلنز ديديم ديگه جالبه جزو كشوري هستيم كه مردمش از بي پولي مينالن ولي وقتي پاي اين اپ ها واخبار و خرجا مياد از همه كشورا هم بيشتر خرج كرديم هميشه اول جدوليم فقط نمي دونم اين جماعت بي پول اين پولارو از كجا ميارن. و الا دوتا ادم درست حسابس تحصيل كرده پولدار نميان تو اين شبكه ها وقت بزارن

  • هایزنبرگ
    هایزنبرگ | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    یکم فکر کنید بعد حرف بزنید.
    کسی که پولداره همینطوری پولشو دور نمیریزه چون در اون صورت هیچ فرقی با ما نداره.دوستانی که پولشونو میدن به این اپلیکشین ها میخوان "افرادی که مثل خودشون هستن رو پیدا بکنن".حالا چه احمق چه پولدار چه بی پول دنبال پولدار.انقدر فحش و بدوبیرا نگید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی