ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا برای مطالعه یونوسفر، بخشی از آسمان آمریکا را رنگ آمیزی خواهد کرد

ناسا در آینده ای نزدیک آزمایش هایی را به منظور بررسی نحوه بر هم کنش یونوسفر با دیگر لایه های اتمسفر بر فراز ساحل میانه اقیانوس اطلس انجام خواهد داد که ابرهایی به رنگ سبز ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

ناسا در آینده ای نزدیک آزمایش هایی را به منظور بررسی نحوه بر هم کنش یونوسفر با دیگر لایه های اتمسفر بر فراز ساحل میانه اقیانوس اطلس انجام خواهد داد که ابرهایی به رنگ سبز متمایل به آبی و قرمز را بر فراز آسمان ایالات متحده تشکیل می دهند.

گفتنی است سازمان فضایی آمریکا ده عدد قوطی کوچک حاوی باریوم و دیگر مواد شیمیایی را توسط یک راکت کوچک از جزیره والوپ به پرواز در خواهد آورد. پس از گذشت پنج دقیقه از پرتاب محموله مذکور، ابرهایی با رنگ های سبز متمایل به آبی و قرمز در آسمان نیویورک و کارولینای شمالی قابل مشاهده خواهند بود.

ابرهای رنگین به دلیل بر هم کنش نور خورشید با باریوم، استرونتیوم و اکسید مس تشکیل خواهند شد

لازم به ذکر است رنگ های مورد اشاره به دلیل بر هم کنش نور خورشید با باریوم، استرونتیوم و اکسید مس در آسمان نمایان می شوند و در حالی که این پرواز در حدود هشت دقیقه به طول خواهد انجامید اما ابرهای رنگی بسته به شرایط اتمسفری تقریباً 20 دقیقه در هوا باقی می مانند.

می بایست اشاره کرد که پایگاه های ناسا واقع در جزیره والوپ و شهر داک، ابرهای تشکیل شده را دنبال خواهند کرد تا به کمک آن اطلاعات بیشتری در رابطه با یونوسفر زمین به دست آورند. این لایه که بالاتر از اتمسفر قرار گرفته، پرتوهای فرابنفش و پرتوی اکس خورشید را جذب کرده و همچنین به عقیده دانشمندان منشأ تشکیل شفق های قطبی در آسمان مناطق قطبی است.

ناگفته نماند پروژه مذکور بسته به شرایط جوی ممکن است در هر زمانی از امروز تا 28 خرداد ماه کلید خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی