ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل رؤیای رقابت واقعی در دنیای مجازی را به واقعیت تبدیل می کند

واقعیت مجازی جایگاه چندان مستحکمی در دنیای ورزش های الکترونیکی ندارد. اگرچه در حال حاضر می توان تورنمنت ها را در قالب VR مشاهده کرد، اما رقابت در شرایط مجازی تاکنون میسر نبوده است؛ حال ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

واقعیت مجازی جایگاه چندان مستحکمی در دنیای ورزش های الکترونیکی ندارد. اگرچه در حال حاضر می توان تورنمنت ها را در قالب VR مشاهده کرد، اما رقابت در شرایط مجازی تاکنون میسر نبوده است؛ حال اینتل می خواهد این وضعیت را تغییر دهد.

اینتل در جریان کنفرانس خبری خود در نمایشگاه E3 2017 از همکاری با «لیگ ورزش های الکترونیکی» موسوم به ESL خبر داد. این کمپانی قصد دارد با مشارکت اکیلس، لیگ جدیدی را به نام VR Challenger League بر اساس واقعیت مجازی به راه بیندازد.

بازی های The Unspoken و Echo Arena محور اصلی این مسابقات هستند

در این سری مسابقات گیمینگ، بازیکنان هدست های واقعیت مجازی را بر سر گذاشته و در یکی از بازی های The Unspoken از استودیو Insomniac یا Echo Arena ساخته Ready at Dawn با یکدیگر به رقابت می پردازند. مرحله نخست این لیگ از ماه آینده میلادی (جولای) به صورت آنلاین آغاز می شود، اما فینالیست ها به صورت حضوری در مسابقات جهانی قهرمانی Extreme Masters اینتل در سال 2018 حضور می یابند. اینتل در جریان قرارداد با ESL، توان پردازشی مورد نیاز برای سیستم های کامپیوتری اجرای بازی ها و زیرساخت های سخت افزاری را تأمین خواهد کرد.

این حرکت اگرچه بسیار حائز اهمیت است، اما نمی توان انتظار داشت که به این زودی ها، مسابقات VR جایگزین ورزش های الکترونیکی کنونی گردند. در حال حاضر تعداد بسیار کمی بازی های چندنفره مبتنی بر واقعیت مجازی وجود دارند و عناوین موجود هم چندان مورد توجه گیمرهای حرفه ای قرار نمی گیرند.

از سوی دیگر برای اجرای این بازی ها هم به هدست واقعیت مجازی و هم به کامپیوتری قدرتمند نیاز دارید، که هزینه بسیار زیادی را روی دست شما خواهند گذاشت. حال باید دید آیا اینتل و شرکا راهکاری برای رفع این معضل اندیشیده اند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی