ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن کاربردی برای علاقه مندان به پرورش گل و گیاه

اگر پرورش گل و گیاه یکی از تفریحات مورد علاقه شماست، شاید بدتان نیاید که از اپلیکیشن های این زمینه برای راحت تر شدن کارتان کمک بگیرید. خوشبختانه این روزها اپ های زیادی داریم که تکنولوژی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اگر پرورش گل و گیاه یکی از تفریحات مورد علاقه شماست، شاید بدتان نیاید که از اپلیکیشن های این زمینه برای راحت تر شدن کارتان کمک بگیرید. خوشبختانه این روزها اپ های زیادی داریم که تکنولوژی را به خدمت کشاورزان، باغداران و علاقه مندان به گل و گیاه آورده اند؛ از آن هایی که به تشخیص گیاهان کمک می کنند گرفته تا اپلیکیشن های مدیریت آبیاری و اپ هایی که می توانید به لطف آن ها محصولات کشاورزی خود را به فروش برسانید.

در جعبه ابزار این هفته شش مورد از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. پس از شما دعوت می کنیم که تا پایان همراه مان باشید.

PlantNet

وقتی در پارک یا باغی مشغول قدم زدن هستید و به گل زیبایی بر می خورید، احتمالا دوست داشته باشید که اسم آن را بدانید. اگر خودتان گیاه شناس نیستید و دور و بری هایتان هم نمی توانند در این موضوع کمکی بکنند، خوشبختانه اپلیکیشن PlantNet هست که این کار را برایتان انجام دهد.

این این اپلیکیشن آموزشی بسیار مفید آرشیوی عظیم از 3700 گونه گیاهی شناخته شده را در خود گنجانده و می تواند گیاهان مختلف را از طریق برگ، میوه، گل یا پوست تنه تشخیص بدهد.

برای این کار کافیست که از گیاه عکس بگیرید و آن را برای آنالیز به دست PlantNet بسپارید. اپلیکیشن از تطبیق دادن عکس شما با آرشیو تصاویرش می تواند گیاه را با دقتی «قابل قبول» برایتان تشخیص بدهد. البته عواملی هم هستند که به افزایش دقت این تشخیص کمک می کنند که می توانید با مراجعه به این لینک از آن ها آگاه شوید.

PlantNet

PlantNet

سازنده: Cirad-France قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 21.7 / 5.6 مگابایت زبان:

Garden Manager : Plant Alarm

اگر در حیاط خانه تان باغچه دارید و به گل و گیاهان عزیزتان خیلی حساسید، شاید بد نباشد که برای مدیریت این باغچه یک دستیار دیجیتالی استخدام کنید. Garden Manager می تواند گزینه بسیار خوبی برای این کار باشد.

همانطور که از عنوان و اسکرین شات های اپ پیداست، به لطف این اپ می توانید برای مدیریت گل و گیاهان تان برنامه ریزی کنید تا همیشه باغچه ای سر سبز و با طراوت داشته باشید.

Garden Manager وقتی که موعد آبیاری گیاهان برسد این موضوع را با آلارم به شما یادآوری می کند. به جز این می توانید برای کارهای دیگر مثل هرس کردن و کود دادن و سمپاشی و ... هم برنامه ریزی هایتان را در محیط اپ انجام بدهید. امکان ساخت آلبوم عکس از مراحل رشد گیاهان و ثبت مشاهدات هم یکی دیگر از قابلیت های خوب این اپ محسوب می شود.

Garden Manager : Plant Alarm

Garden Manager : Plant Alarm

سازنده: LemonClip قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.2 مگابایت زبان:

Agrobase

به کمک راهنمایی های این اپلیکیشن می توانید گیاه مریض تان را از پژمردگی و مرگ نجات بدهید. Agrobase اطلاعات کاملی از عوامل بیماری زای گیاهان (علف های هرز، حشرات، قارچ ها و ویروس ها) را در خود گردآوری کرده و برای رفع این مشکلات درمان را هم ارائه می کند.

البته توضیحات Agrobase کمی تخصصی هستند و شناختی نسبی به اصطلاحات گیاهشناسی را می طلبند. با این حال در عمل بسیار مفیدند و اطلاعات شما برای مبارزه با بیماری ها و آفات را بسیار بالا می برند.

برای استفاده از این اطلاعات لازم است که پکیج مربوط به هر قسمت را جداگانه دانلود کنید. اما یک بار و برای همیشه این کار را انجام می دهید و خوشبختانه به طور آفلاین به آن ها دسترسی خواهید داشت.

Agrobase

Agrobase

سازنده: Studio Noframe قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 4.57 مگابایت زبان:

Plant Watering

اپلیکیشنی مفید و کاربردی برای فراموش کارها. اگر در خانه و حیاط گیاهان زیادی دارید که هر کدام نیاز آبی متفاوتی دارند، با Plant Watering می توانید برای آبیاری همه آن ها برنامه ریزی کرده و آمار هر یک را به طور جداگانه داشته باشید.

اپلیکیشن این امکان را به شما داده که از هر گیاه عکس بگیرید و فواصل آبیاری و کوددهی را برای هر کدام مشخص کنید، و برای جلوگیری از فراموش کردن آبیاری برای هر گیاه آلارمی جداگانه بگذارید.

Plant Watering با وجود تمام مزایایش متأسفانه اپلیکیشن خیلی پایداری نیست و احتمال دارد که موقع کار با آن به چند باگ هم بر بخورید. با این وجود حداقل می توانیم بگوییم که در میان بسیاری از اپلیکیشن های مشابه عملکرد نسبتا بهتری را از خود به نمایش می گذارد.

Plant Watering

Plant Watering

سازنده: zInformatik قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 1.60 مگابایت زبان:

فارمکت (بازار کشاورزی)

فارمکت را شاید بتوانیم «دیوارِ محصولات کشاورزی» بنامیم. سازندگان این اپ محیطی فراهم کرده اند که تولید کنندگان گل و گیاه و کشاورزان محصولات شان را به معرض فروش بگذارند و از این طریق کسب درآمد کنند.

خوشبختانه فارمکت برای ثبت آگهی هیچ هزینه ای از شما نمی گیرد. هر چند درست مثل دیوار امکانی فراهم کرده که با پرداخت هزینه ای اندک بتوانید آگهی تان را به شکل فوری در بین بقیه آگهی ها برجسته تر سازید. تنوع محصولات در فارمکت بسیار بالاست، و انواع محصولات کشاورزی و حتی دامی را می توانید در آن پیدا کنید.

اگر خودتان تولید کننده گیاهان آپارتمانی و زینتی هستید یا به دنبال جایی می گردید که محصولات باغ و مزرعه تان را به فروش بگذارید، شاید بد نباشد که گوشه چشمی هم به فارمکت داشته باشید.

فارمکت (بازار کشاورزی)

فارمکت (بازار کشاورزی)

سازنده: نشر دیجیتال نواندیش قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.1 مگابایت زبان:

پرورش گل های زینتی (آپارتمانی)

گیاهان آپارتمانی به خاطر شرایط خاصی که برای رشد دارند، برای همیشه سبز و شاداب بودن مراقبت های ویژه ای را می طلبند. اپلیکیشن پرورش گلهای زینتی می تواند در این زمینه به افزایش اطلاعات شما کمک شایانی بکند.

گروه نرم افزاری هویج هر چه لازم است در مورد گیاهان آپارتمانی پرطرفدار بدانید، از نحوه مراقبت و آبیاری آن ها گرفته تا کوددهی و تکثیر و مبارزه با آفات و بیماری هایشان را از منابع مختلف جمع آوری کرده و در اختیارتان قرار می دهد، و خوشبختانه بدون اینترنت هم می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

نمونه اپلیکیشن های این چنینی در کافه بازار بسیار زیادند، اما رابط کاربری جذاب و دسته بندی های منظم دلایلی بودند که محصول گروه هویج را در جعبه ابزار این هفته بگنجانیم.

پرورش گلهای زینتی (آپارتمانی)

پرورش گلهای زینتی (آپارتمانی)

سازنده: گروه نرم افزاری هویج قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 9.5 مگابایت زبان:

شما هم برای نگهداری و مراقبت از گیاهان اپلیکیشن خاصی را استفاده می کنید؟ چقدر آن ها را مفید می بینید؟ حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی