ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ابر کامپیوترهای IBM برای توسعه مدل پیش بینی آب و هوای جهانی به کار گرفته می شوند

«The Weather» به عنوان زیرمجموعه کمپانی IBM، به همراه مؤسسه تحقیقات دانشگاهی هواشناسی و مرکز ملی تحقیقات هواشناسی آمریکا، در حال توسعه یک مدل پیش بینی آب و هوایی هستند که برای استفاده از نسل ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

«The Weather» به عنوان زیرمجموعه کمپانی IBM، به همراه مؤسسه تحقیقات دانشگاهی هواشناسی و مرکز ملی تحقیقات هواشناسی آمریکا، در حال توسعه یک مدل پیش بینی آب و هوایی هستند که برای استفاده از نسل جدید سیستم های «POWER9» شرکت IBM بهینه سازی شده و تا پایان سال جاری میلادی به بهره برداری می رسد.

پیش بینی وضعیت هوا چندین سال است که وجود داشته و خصوصاً در سطح جهانی، و برای پیش بینی اتفاقات بزرگی مانند طوفان ها و گردبادها، با دقت بسیار بالایی عمل می کند.

اما همانطور که احتمالاً با استفاده از اپلیکیشن های موجود در تلفن هوشمندتان هم تجربه کرده اید، این پیش بینی ها در مقیاس کوچک و محلی دقت بالایی نداشته و در بازه های زمانی طولانی دچار اشتباه می شوند.

مدل پیش بینی جدید در آینده از اینترنت اشیا نیز استفاده خواهد کرد

مدل جدید اما برای محاسبه و پیش بینی شرایط جوی در سطح محلی و با دقت بالا طراحی شده و به گفته مسئولین پروژه، در مراحل بعدی علاوه بر ماهواره ها، از اینترنت اشیا و دریافت داده از ابزارهای موجود در محل نیز بهره برده و حتی خودروها نیز می توانند در مورد مسائلی مانند حجم بارندگی و وضعیت جاده ها، اطلاعات خود را به سیستم مخابره کنند.

مسلماً محاسبه و تحلیل همه این موارد به صورت همزمان، زنده و در سطح جهانی، نیازمند توان پردازشی فوق العاده ای خواهد بود که کمپانی IBM با ابر کامپیوترهای قدرتمند و جدید خود، انجام آن را تضمین می کند.

گفتنی است که سیستم جدید، فضای کافی برای اضافه کردن فناوری های شناختی IBM را نیز داشته و می تواند از این طریق، پیش بینی های دقیق خود را به صورت کاملاً اختصاصی به افراد و سازمان های مختلف ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی