ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل فرمت VR180 را برای ویدیوهای واقعیت مجازی عرضه می کند

گوگل یک فرمت جدید و محدودتر سینمایی برای واقعیت مجازی منتشر کرده که امید دارد همانند ویدیوهای معمولی یوتوب در دسترس باشند. این فرمت VR180 نام دارد و طی همکاری بین یوتوب و تیم Daydream ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

گوگل یک فرمت جدید و محدودتر سینمایی برای واقعیت مجازی منتشر کرده که امید دارد همانند ویدیوهای معمولی یوتوب در دسترس باشند. این فرمت VR180 نام دارد و طی همکاری بین یوتوب و تیم Daydream VR توسعه یافته. شرکت هایی نظیر لنوو، Yi، ال جی و دیگر شرکا می توانند بر اساس آن دوربین های خود را تولید کنند.

همانطور که از اسم فرمت مشخص است، ویدیوهای VR180 قرار نیست یک نمای کامل از اطراف ارائه دهند. تصاویر روبروی صورت شما بسیار فراگیرتر هستند و چیزی پشت سرتان نیست.

در حقیقت این ویدیوها مثل یک ویدیوی معمولی هم پخش می شوند ولی می توان آن ها را در واقعیت مجازی سه بعدی هم تماشا کرد اگر هدست های پلی استیشن وی آر، گوگل کاردبورد یا Daydream را داشته باشید.

هر دوربینی که گواهی VR180 را داشته باشد می تواند این ویدیوهای جدید را تولید کند. تیم Daydream در حال کار با سه شرکت نام برده است تا اولین دوربین ها با این گواهی را زمستان امسال عرضه کند.

تاکنون تنها تصویری که به دست آمده را بالاتر مشاهده می کنید که از طراحی های شرکت لنوو است. به نظر می رسد که باید دو لنز واید (عریض) روی این دوربین ها قرار بگیرد تا بتواند تصاویر و ویدیوهای استریوسکوپیک ضبط کند.

هر آنچه که با استانداردهای 180 درجه تولید می شود روی نمایشگرهای تخت معمولی هم قابل تماشا خواهد بود.

ویدیوسازهای یوتوبی می توانند با هر دوربینی که می خواهند تصویربرداری کنند و به زودی قادر خواهند بود تا ویدیوهایشان را از طریق Adobe Premiere Pro و دیگر نرم افزارهای استاندارد ویرایش کنند.

حرکت به سوی ویدیوهای 180 درجه به جای 360 درجه منافعی به همراه دارد که شاید مهم ترین آن ها کاهش هزینه و زمان تولید محتوا است. می توانید شخصی را پشت دوربین بگذارید بدون اینکه آن شخص دیده شود. در ویدیوهای 360 درجه، فیلم ساز عمدتا باید پشت یک چیزی قایم شود. نکته مثبت بعدی، کاهش حجم ویدیوها است که کار را برای تماشا کنندگان ویدیو نیز راحت تر می کند.

هر آنچه که با استانداردهای 180 درجه تولید می شود روی نمایشگرهای تخت معمولی هم قابل تماشا خواهد بود. واقعیت مجازی با تولید این محتوا نه تنها دچار ضعف نمی شود بلکه با برداشتن قدمی دیگر، به هدف نزدیک تر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲ تیر ۱۳۹۶

    مزیت دیگه ای که اشاره نشد،راحتتر شدن تولید ویدیو سه بعدی هست،در حالی تولید که ویدیوهای ۳۶۰ سه بعدی سختتره و قسمت هایی از تصویر حذف میشه

مطالب پیشنهادی