ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون و ساخت انبارهای چند طبقه برای پهپادهای Prime Air

همانطور که می دانید چند وقتی است که آمازون با استفاده از پهپاد و تحت خدمات «Prime Air»، سفارشات مشتریان را ارسال کرده و در این زمینه ایده های جالبی نیز در سر دارد. یکی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

همانطور که می دانید چند وقتی است که آمازون با استفاده از پهپاد و تحت خدمات «Prime Air»، سفارشات مشتریان را ارسال کرده و در این زمینه ایده های جالبی نیز در سر دارد.

یکی از بزرگترین چالش های کمپانی در زمینه استفاده از پهپاد، بهره وری کلی سیستم است چرا که انبارهای آمازون به دلیل وسعت زیاد، معمولاً در حاشیه شهرها قرار دارند و پهپادها نیز به همین خاطر مجبورند مسافت های زیادی را تا مقصد خود طی کرده و به انبار بازگردند.

حالا آمازون پتنتی را ثبت کرده که بر اساس آن، انبارهای شرکت به صورت برج هایی در درون شهرها طراحی شده و دیگر نیازی به زمین های وسیع نخواهند داشت. این ایده همچنین امکان دسترسی به مناطق شلوغ و پرجمعیت را برای پهپادها راحت تر کرده و در زمان و هزینه صرفه جویی خواهد کرد.

پتنت مورد بحث شامل اسکچ هایی از ایده آمازون برای انبارهای عمودی بوده که نحوه انتقال محصولات به انبار و سپس حمل آنها توسط پهپادها را به نمایش می گذارد. البته لازم به ذکر است داشتن ساختمان های بلندی که همواره مقصد رفت آمد پهپادها هستند نقاط قوت و ضعف خود را به همراه خواهد داشت.

برج های آمازون بی شباهت به کندوی زنبور نیستند

پرواز پهپادها از ارتفاع بالا ریسک برخورد با موانع و عابرین پیاده را کاهش داده و سرعت انتقال بسته ها را افزایش می دهد. اما رفت و آمد تعداد زیادی پهپاد به یک ساختمان مشکلاتی را نیز به همراه خواهد داشت؛ به عنوان مثال سر و صدای ناشی از این رفت و آمدها (که بی شباهت به کندوی زنبور نیست) می تواند برای ساختمان های همسایه مزاحمت ایجاد کند و آرامش را از ساکنین محل سلب نماید.

از طرف دیگر پهپادهای کوچک محدودیت هایی در زمینه ارتفاع پروازی دارند و با اضافه شدن محموله، ریسک خطا و سقوط آنها در ارتفاع بالا نیز افزایش خواهد یافت. البته آمازون هم از این مسائل با خبر است و برای حل آنها راهکارهایی در ذهن دارد.

کمپانی مذکور قصد دارد پره های ملخ پهپادها را برای کاهش صدای تولیدی از نو طراحی کند و همچنین برای هر پهپاد، موتور و روتور پشتیبان در نظر بگیرد. مسلماً چنین تغییراتی به حل مشکلات کنونی کمک خواهند کرد اما احتمالاً زمان قابل توجهی نیز به فرآیند عملی شدن ایده آمازون خواهند افزود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی