ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نسخه واقعیت افزوده بازی سوپرماریو به طرز خطرناکی سرگرم کننده است [تماشا کنید]

تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که دیگر می توان بازی های دوران کودکی را وارد دنیای واقعی کرد. شاید نسخه واقعیت افزوده بازی سوپرماریو چیزی دور از انتظار بود، اما اطلاعات منتشر شده از آن ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده که دیگر می توان بازی های دوران کودکی را وارد دنیای واقعی کرد. شاید نسخه واقعیت افزوده بازی سوپرماریو چیزی دور از انتظار بود، اما اطلاعات منتشر شده از آن نه تنها گیمرها بلکه تمام طرفداران تکنولوژی را شگفت زده کرده است.

Abhishek Singh، یکی از بازیسازان خوش ذوق این صنعت، مرحله اول بازی سوپرماریو براس را به سبک اول شخص و با تکنولوژی واقعیت افزوده پیاده سازی کرده. او خودش لباس ماریو را پوشید و در سنترال پارک نیویورک سیتی به سر و کله زدن گومباها و مربع های پیکسلی پرداخت.

با وجود آنکه نسخه واقعیت افزوده بازی سوپرماریو کمی خطرناک است، اما یک دستاورد بزرگ و ارزشمند برای تکنولوژی هلولنز شرکت مایکروسافت به حساب می آید. ویدیو زیر، که از طریق خود هلولنز گرفته شده و دوربین دوم نیز در حال فیلم برداری از حرکات Singh است، می تواند دید درستی نسبت به یک بازی واقعیت افزوده به شما بدهد.

تپه های پیکسلی، دشمنان پر جنب و جوش، آسمان پر از ابرها و جعبه های مکعب شکل و بسیاری از المان های دیگر روبروی چشمانتان ظاهر می شود. با استفاده از حرکات بدن و دست می توانید گومباهای دوست داشتنی را نابود کنید، گلوله آتشین به دشمنان خود پرتاب کنید یا از موانع عبور کنید. در نهایت نیز هدف بازی گرفتن پرچم معروف این سری و وارد شدن به قلعه است.

در همان زمان که Singh مشغول سر و کله زدن با دنیای پیکسلی ماریو است، مردم نیز وارد صحنه می شوند و از دیدن ماریو که یک وسیله گران قیمتی که روی صورتش قرار گرفته متعجب می شوند.

هنگامی که وارد قلعه شده، توسط سه دیوار نارنجی رنگ احاطه می شود که فقط Singh می تواند ببیند. در همان حال نیز مردم در حال قدم زدن و هواخوری هستند؛ تناقض جالبی است!

این پروژه واقعیت افزوده برای موفق شدن باید یک سری مسائل را رعایت کند؛ مثلاً میزان کنترل بازیکن روی محیط تا چقدر است؟ هر چه باشد، تکنولوژی به کار شده قابل تحسین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mostafa Aboutave
    Mostafa Aboutave | ۴ تیر ۱۳۹۶

    نمیشه از این تپه ها بالا رفت؟ ??????????????????

  • Ali Ardakani
    Ali Ardakani | ۳ تیر ۱۳۹۶

    ایول

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۳ تیر ۱۳۹۶

    این تو ایران باشه طرفو مسخره میکنن ??

مطالب پیشنهادی