ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری جدید توشیبا SSD ها را کوچکتر و ارزان تر از قبل می کند

توشیبا و وسترن دیجیتال اخیرا از تکنولوژی حافظه فلش فوق العاده ای پرده برداری کردند که نسل بعدی SSD ها را کوچکتر خواهد کرد. تکنولوژی 96 لایه NAND در سال 2018 و اندازه چیپ 32 ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

توشیبا و وسترن دیجیتال اخیرا از تکنولوژی حافظه فلش فوق العاده ای پرده برداری کردند که نسل بعدی SSD ها را کوچکتر خواهد کرد. تکنولوژی 96 لایه NAND در سال 2018 و اندازه چیپ 32 گیگابایتی (256 گیگابیت) از راه می رسد.

این قابلیت به SSD ها و دیگر حافظه های فلش اجازه می دهد تا در همان فضای پیشین 64 لایه ای، 40 درصد بیشتر فضای ذخیره ای داشته باشند و در عین حال قیمت را هم کمتر می کند.

وسترن دیجیتال می گوید این تکنولوژی قادر است از 64 گیگابایت تا 1 ترابیت را روی هر چیپ با استفاده از فناوری 4 بیت روی هر سِل بگنجاند.

برای اینکه بهتر درک کنید در فضای حافظه های فلش چه می گذرد، باید بگوییم که اینتل تازه فروش خط SSD545 خود را آغاز کرده که از فناوری 3D NAND و 64 لایه استفاده می کند و قیمت یک اس اس دی 512 گیگابایتی آن 180 دلار است.

دیگر کمپانی ها شامل توشیبا و وسترن دیجیتال به زودی مدل های 64 لایه خود را ارائه می کنند که آغازی است برای کاهش قیمت. زمانی که اس اس دی های 96 لایه از راه برسند قیمت حتی بیشتر از این کاهش خواهد یافت.

به لطف عملکرد فوق العاده بخش NAND توشیبا در فروش، حالا همکاری با وسترن دیجیتال رو به وخامت رفته است. هر دو شرکت برای معرفی این تکنولوژی بیانیه خبری منتشر کردند ولی در گزارش توشیبا نامی از وسترن دیجیتال به عنوان همکار آن ها نیامده.

توشیبا اخیرا از وسترن دیجیتال شکایت کرده بود و درخواست غرامت 1 میلیارد دلاری داشت. ماجرا از اینجا آغاز شده که وسترن دیجیتال سهمی در توشیبا دارد و نمی خواهد بخش چیپ این شرکت به فروش برسد و مانع این اتفاق شده. در حالی که شرکت های خریدار حاضر هستند رقمی بسیار بالاتر از رقم فعلی وسترن دیجیتال را به این شرکت بپردازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • D D
    D D | ۹ تیر ۱۳۹۶

    کاش قبل از اینکه pc ما قدیمی بشه این هارد ها بیاد.

مطالب پیشنهادی