ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آغاز ارائه اینترنت رایگان با سرعت گیگابیتی در لندن

از سه سال پیش تا کنون، شهر نیویورک مجهز میزبان پایگاه های هات اسپاتی بوده است که اینترنت رایگان با سرعت گیگابیتی را در اختیار شهروندان قرار می دادند. «Intersection»، شرکتی که زیرساخت های ارائه ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

از سه سال پیش تا کنون، شهر نیویورک مجهز میزبان پایگاه های هات اسپاتی بوده است که اینترنت رایگان با سرعت گیگابیتی را در اختیار شهروندان قرار می دادند. «Intersection»، شرکتی که زیرساخت های ارائه اینترنت رایگان در نیویورک را فراهم کرده بود، حالا قرار است هات اسپات های اینترنت که «InLink» نام دارند را به لندن هم بیاورد.

این هات اسپات ها همانگونه که در تصویر می بینید مانند کیوسک هایی کوچک در گوشه و کنار خیابان ها قرار می گیرند تا افراد بتوانند به شکلی رایگان به اینترنت آنها متصل شوند. در واقع، این شرکت با کمک اپراتورهای محلی تلاش می کند تا بیش از ۱۰۰۰ باجه تلفن که دیگر سال هاست کاربردی ندارند را به پایگاه هایی برای هات اسپات اینترنت رایگان تبدیل کند.

لندن باجه های تلفن قرمز رنگ و جالبی دارد که به نوعی نماد این شهر هم محسوب می شوند. به همین دلیل Intersection می گوید که صرفاً تعدادی از این باجه ها جای خود را به InLink ها می دهند.

جالب اینجاست که این پایگاه ها، صرفاً نقش یک ارائه دهنده اینترنت گیگابیتی را بازی نکرده و به نمایشگری لمسی هم مجهز شده اند تا شهروندان بتوانند از طریق آنها، به سرویس های نقشه و سایر خدمات شهری دسترسی داشته باشند. به گفته شرکت سازنده، حتی می توان از طریق این پایگاه ها تماس تلفنی برقرار کرد.

روی InLink ها حتی چند درگاه USB هم تعبیه شده تا افرادی که شارژ موبایل آنها در حال پایان است، بتوانند برای چند دقیقه به شکل اضطراری موبایل خود را شارژ کنند.

جالب است بدانید که پیشتر، پایگاه های InLink قابلیت مرور وب را هم داشته اند اما پس از شکایاتی که در نیویورک از این قابلیت شد، شرکت توسعه دهنده به طور کلی این ویژگی را مسدود کرد و حالا در لندن هم قرار نیست کاربران بتوانند با استفاده از آنها، به وب گردی بپردازند. گویا در نیویورک، افراد بی خانمان به شکل مداوم در حال استفاده از قابلیت مرور وب بوده و اجازه نمی دادند تا سایر شهروندان از آن بهره گیرند.

لازم به اشاره است که این اولین سرویس اینترنت رایگان در لندن نیست. شبکه دیگری تحت عنوان «The Cloud» در پایتخت انگلیس وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار پایگاه هات اسپات اینترنت رایگان را در اختیار شهروندان قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    ایران و اگه حساب کنیم صد سال شایدم ۲۰۰ سال عقبیم از اروپا هنوز پ هنوز باید صد سال وایسیم تا این سیستم ها رو تو ایران ببینن نسل های بعده ما

  • فرزاد
    فرزاد | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

    اینجا ۳ گیگ رو میدن ۱۵ تومن
    ماشالله که هرروز هم گرون تر از دیروز میشه
    ایرانسل و همراه اول هرروز گرون تر میدن و هزار تومن کم میکنن و میگن بسته هایی جدید با قیمت رایگان و با حجم بیشتر
    مگه ۳ گیگ حجم هس اخه
    اینجا سرعت ۲۰ مگ با دانلود نامحدود به ارزو تبدیل شده
    واقعا که با اینکار ها به عقب افتادیم و فکر میکنیم با گرون کردن بسته ها و کاهش هزار تومن مردم اسوده میشن

    • javad ahmadi
      javad ahmadi | ۱۳ تیر ۱۳۹۶

      ببخشید لطفا برنخوره به کسی. ولی مردم خودمون یه جورایی به عرضه ان که هیچ کاری نمی کن تا این بلا سرشون نیاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی