ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین پروژه شبیه سازی 200 روزه زندگی در فضا را آغاز می کند

کشور چین چند سالی است که بودجه های هنگفتی را صرف برنامه های فضایی کرده، و قصد دارد فاصل خود را با آمریکا و روسیه به عنوان پیشتازان رقابت های فضایی کاهش دهد. حال قرار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کشور چین چند سالی است که بودجه های هنگفتی را صرف برنامه های فضایی کرده، و قصد دارد فاصل خود را با آمریکا و روسیه به عنوان پیشتازان رقابت های فضایی کاهش دهد.

حال قرار است چهار دانشجوی چینی طی برنامه شبیه سازی «Lunar Palace 365»، به مدت 200 روز در یک محیط ایزوله زندگی کرده و صرفاً از منابعی که در ماه یا مریخ در اختیار خواهند داشت، استفاده نمایند.

مسائل روحی و روانی مهم ترین چالش تیم چینی هستند

جدای از تنفس اکسیژن حاصل از گیاهان، و نوشیدن آبی که از تصفیه فاضلاب به دست می آید، مهم ترین چالش تیم مذکور به احتمال زیاد مسائل روحی و روانی خواهد بود. البته فعالیت هایی نیز برای افزایش انگیزه این افراد در نظر گرفته شده اما با این حال، چهار دانشجوی چینی مجبورند به مدت 200 روز در یک فضای کوچک و بسته، و به دور از خانواده و دوستان خود زندگی کنند.

عامل تاثیرگذار دیگر در نحوه عملکرد تیم مورد بحث، عدم دریافت نور خورشید در یک بازه زمانی طولانی است که تاثیر منفی شدیدی روی سلامت جسمی و روانی شرکت کنندگان خواهد گذاشت.

البته آزمایش حاضر طولانی ترین شبیه سازی زندگی انسان در فضا نیست؛ اما نتایج آن مسلماً برای چینی ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده، و آمادگی آنها را برای طراحی و اجرای مأموریت های بلندمدت فضایی در رقابت با آمریکا و روسیه افزایش خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی