ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

قهوه باعث افزایش طول عمر می شود؛ تحقیقات جدید نشان می دهند

تحقیقات زیادی در باب سودمندی قهوه انجام می گیرد و دانشمندان تا الان نوشیدن میزان متوسط از آن را از جمله دلایل کاهش خطر ابتلا به آلزایمر، دیابت، بیماری های قلبی و چندین نوع از سرطان ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

تحقیقات زیادی در باب سودمندی قهوه انجام می گیرد و دانشمندان تا الان نوشیدن میزان متوسط از آن را از جمله دلایل کاهش خطر ابتلا به آلزایمر، دیابت، بیماری های قلبی و چندین نوع از سرطان برشمرده اند. حالا دو تحقیق تازه حتی نشان می دهند افرادی که قهوه می نوشند زندگی طولانی تری دارند.

البته باید اشاره کنیم این پژوهش ها صرفا از ارتباط میان نوشیدن قهوه و زندگی طولانی تر می گویند و نمی توانند اثبات کنند که این ماده منجر به زندگی طولانی تر می شوند.

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز تا 12 درصد خطر مرگ را کاهش می دهد

این تحقیق که به سرپرستی خانم Veronica W. Setiawan از استادیاران دانشکده پزشکی Keck در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده نشان می دهد که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز تا 12 درصد خطر مرگ را کاهش می دهد و این اثر در افرادی که بیشتر از یک فنجان در روز قهوه می نوشند قوی تر است و به 18 درصد می رسد.

لازم است اشاره کنیم که این مزیت نه مختص به قهوه معمولی است و نه نوع فاقد کافئین آن، بلکه به خود قهوه مربوط می گردد.

خانم Setiawan در این پژوهش 215 هزار فرد بزرگ سال را بین سنین 45 تا 75 سال و از ملیت های گوناگون انتخاب کرد چراکه معتقد است مشاهده الگوهای مشابه در جمعیت های گوناگون، پشتوانه بیولوژیکی قوی تری را برای اثبات ادعایش فراهم می کند.

قهوه به خاطر برخورداری از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنولیک نقش موثری در پیشگیری از سرطان دارد

اما پژوهش دیگری که نتایج آن در سالنامه پزشکی اینترنال منتشر شد نشان می دهد که مصرف قهوه به کاهش خطر مرگ ناشی از عوامل مختلف از جمله بیماری های هاضمه و مرتبط با گردش خود ارتباط دارد.

البته ایراداتی هم به این تحقیق وارد شده؛ از جمله آنکه گفته می شود مردمانی که بیشتر قهوه می نوشند معمولا بیشتر سیگار می کشند و در نتیجه بهتر است که این فاکتور نیز در نتایج، در نظر گرفته شود. بنابراین ضمن اینکه نمی توان افرد را به استفاده زیاد از قهوه توصیه کرد، روز به روز شواهد بیشتری به دست می آیند که نشان می دهند مصرف معتدل این نوشیدنی می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.

باید اضافه کنیم که دانشمندان هنوز هم نمی توانند با اطمینان بگویند که کدام ماده غذایی در قهوه به افزایش عمر و سلامت کمک می کند اما آنطور که Setiawan می گوید: این ماده مملو از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فنولیک است که نقش موثری در پیشگیری از سرطان دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alie
    alie | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    کلی تحقیق رو قهوه انجام دادن همه ی نتایج باهم تناقض دارن!!

  • احمد حسن زاده
    احمد حسن زاده | ۲۰ تیر ۱۳۹۶

    ای ول من روزی دوتا میخورم

مطالب پیشنهادی