ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن جدید مایکروسافت بدون استفاده از GPS شما را در محیط های داخلی راهنمایی می کند

GPS یکی از روش های عالی برای پیدا کردن مسیر است. اما زمانی که وارد محیط های داخلی می شوید و دیوارها و سقف ها دریافت سیگنال های ماهواره ای را دشوار می سازند، قضیه ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

GPS یکی از روش های عالی برای پیدا کردن مسیر است. اما زمانی که وارد محیط های داخلی می شوید و دیوارها و سقف ها دریافت سیگنال های ماهواره ای را دشوار می سازند، قضیه کمی فرق می کند.

خوشبختانه مایکروسافت به فکر یک راه بهتر برای مسیریابی در مجتمع های تجاری بزرگ، بیمارستان ها، ساختمان های اداری و... است؛ راهی دقیق تر که از آن می توان برای مسیریابی های داخلی استفاده کرد.

در طی 2 سال گذشته، گروهی متخصص از محققین آسیایی مایکروسافت Path Guide را توسعه داده اند که به عنوان یک برنامه ناوبری داخلی کاربرد دارد و برای مسیریابی به GPS ،Wi-Fi و سیگنال های رادیویی وابسته نیست.

در عوض این سرویس از مسیرهای ثبت شده داخلی توسط کاربران دیگر استفاده می کند؛ در این حالت کافیست تلفن هوشمند خود را در دست بگیرید و در محیط های داخلی راه بروید. پس از آن کاربران دیگر قادر خواهند بود آن مسیرها را با جهت هایی که روی صفحه نمایش قرار دارد، دنبال نمایند.

برای رسیدن به این هدف، برنامه از سنسورهای دیوایس همراه  شما استفاده می کند تا مسیر خود و تعداد قدم های دقیقی که برای رسیدن به یک مکان مشخص نیاز است را ردیابی کند.

اشخاصی که در این امر کمک می کنند نیز می توانند به مسیرهای مورد نظر متن، صوت و حتی تصویر اضافه نمایند و اشخاص دیگر را از چیزهایی مانند کد و رمز عبور درهای برخی ساختمان ها با خبر سازند.

پس از دنبال کردن یک مسیر می توانید آن را عمومی کرده و در دسترس کاربران دیگر قرار دهید. کاربران این اپ نیز قادر هستند با استفاده از ابزار جستجوی Path Guide مسیرهای مختلف را پیدا نمایند.

این اپلیکیشن یک ایده هوشمندانه به شمار می رود، اگر چه روند ردیابی در آن می تواند کمی ساده تر شود. علاوه بر این به هنگام نزدیک شدن به یک ساختمان یا محیط داخلی، اپلیکیشن مایکروسافت با ارسال یک اعلان پاپ آپ شما را قادر می سازد تا مسیرهایی که از قبل برای آن مکان ثبت شده اند را ببینید.

با این حال فکر می کنیم که مایکروسافت راه درازی را برای مطرح کردن این برنامه در میان کاربران دارد و باید بسیار تلاش کند. این امر غیر ممکن نیست و پیش از این نیز اطلاعات نسبتاً دقیق زیادی از کسب و کارها و فضاهای عمومی در Google Maps به ثبت رسید.

طبیعتاً کمپانی مایکروسافت هم در حال حاضر و پیش از چنین مأموریتی می خواهد ببیند که آیا چنین سیستمی برای عموم مفید است یا خیر. Path Guide هم اکنون تنها برای پلتفرم اندروید در دسترس است و می توانید آن را از گوگل پلی دانلود کنید.

GPS
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی