ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ چیپست 7 نانومتری آیفون های 2018 را برای اپل می سازد

اگر گزارش جدید خبرگزاری The Investor کره جنوبی صحت داشته باشد، روزگار خوش شرکت تایوانی TSMC به سر آمده است. همان طور که می دانید این شرکت در سال جاری تولید انحصاری چیپست های 10 نانومتری ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

اگر گزارش جدید خبرگزاری The Investor کره جنوبی صحت داشته باشد، روزگار خوش شرکت تایوانی TSMC به سر آمده است. همان طور که می دانید این شرکت در سال جاری تولید انحصاری چیپست های 10 نانومتری A11 اپل را بر عهده گرفته است. استفاده از این چیپ در برترین موبایل تاریخ اپل یعنی آیفون 8 باعث شد تا سهام TSMC به یک باره اوج گرفته و بنیانگذار آن به یک میلیاردر بدل گردد.

حال به نظر می رسد این قرارداد شیرین به پایان خود رسیده، چون منابع کره ای به نقل از مدیر بخش چیپ های LSI و حافظه سامسونگ می گویند این کمپانی توانسته دوباره اعتماد اهالی کوپرتینو را برای تأمین چیپ های بعدی جلب نماید.

ماه گذشته آقای «Kwon Oh-hyun» به آمریکا سفر کرد و در مقر اپل با سران این کمانی ملاقات نمود. پس از بازگشت او، سامسونگ تعدادی دستگاه لیتوگرافی فرابنفش فوق پیشرفته را سفارش داده که برترین نمونه ها در صنعت تولید چیپ به شمار می روند و صرفاً برای تولید چیپ های 7 نانومتری به کار گرفته خواهند شد. از طرفی آیفون های سال 2018 اپل هم به چیپست A12 مجهز می گردند که طبق فناوری 7 نانومتری ساخته می شود.

با توجه به اینکه آیفون های سال بعد همگی به پنل های OLED تجهیز می شوند، ظاهراً سامسونگ به عنوان بزرگ ترین تولید کننده نمایشگرهای OLED کوچک و چیپست در جهان توانسته مسئولان اپل را قانع کند تا هر دو قطعه را از آنها بخرند. غول تکنولوژی کره به تازگی پر سود ترین سه ماهه خود را از بدو تأسیس پشت سر گذاشته، ولی اگر بتواند قرارداد تأمین انحصاری این دو قطعه حیاتی را برای اپل به دست آورد، آینده ای مافوق تصور برای آنها رقم خواهد خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • روزبه
    روزبه | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

    اپل چی از خودش داره؟

    • ‌شکور حسین
      ‌شکور حسین | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

      تقریبا هیچ!

    • میلاد
      میلاد | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

      هیچی

مطالب پیشنهادی